arche Startet 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2022 Vurderer å kjøpe Perkins M92B. Har noen erfaring med at startmotoren ikke tåler lav spenning på startbatteriet og da ryker? Er ZF25M 2.0R gear stort nok for denne motoren eller bør jeg gå for ZF45? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Lav spenning på startmotor er kjent årsak til at denne kan ryke ja. Den trekker da enda mer strøm og kan derfor ‘brenne’. Sitér dette innlegget Link to post
arche Svart 26.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 (redigert) Fantino skrev On 24.6.2022 at 15.21: Lav spenning på startmotor er kjent årsak til at denne kan ryke ja. Den trekker da enda mer strøm og kan derfor ‘brenne’. Takk for svar. Er Perkins M92B spesielt utsatt for dette, eller er det bare et generelt problem? Jeg har i dag en eldgammel Perkins 4236, men den er utrolig lettstartet, så jeg har ikke hørt om slike problemer før. Ble imidlertid bekymret for evt å kjøpe ny Perkins da jeg snakket med en som måtte skifte starter flere ganger pga dette. Redigert 26.Juni.2022 av arche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Det er et generelt problem. Har selv måtte skifte dyr starter i bil pga slurving med lading (dieselvarmer som brukte for mye batteri om vinteren). Tenker at det ikke på noen måte er noe argument mot Perkins, bare en greie som ikke alle tenker på når de forsøker å starte med dårlig ladet batteri Sitér dette innlegget Link to post
arche Svart 26.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Ok. greit å høre. Tror nok Perkins kan være et trygt kjøp. Takk igjen for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.