Jump to content

Pute til solsenga blåste av - indre Oslofjord

Lucky7s

Recommended Posts

Du burde skrive hvordan den ser ut. Farge, lengde, bredde osv.

Sikkert mange som ser ei pute i sjøen, og sjansen for at de som ser din pute plukker den opp og kontakter deg her så du får den tilbake øker hvis beskrivelsen er god.

Med dårlig beskrivelse så kan det også lett skje at noen plukker opp ei pute og forteller at de har funnet ei rød pute og at du kan hente den på ei adresse. Imens så kjører eier av rød pute rundt og leter (og ville funnet puta om den ikke var blitt fjernet derfra), før du kommer med et svar om at din pute er blå (eller annen farge).

Jeg har selv sett folk har gitt gass så puta baki flakser avgårde. En annen båt kjørte og plukket opp puta, mens jeg vinket til dem og pekte deretter mot pute-plukker-båten. Usikker på om vinkinga gjorde utslaget eller om de selv kom på at putene la litt utrygt og tok en kikk bak og skjønte selv hva som hadde skjedd.

Ellers så er det nok vanligere å miste capsen, men det merker man jo gjerne ganske kjapt. Jeg har selv gjort det en gang, men fikk den raskt ombord. Men jeg har også et par ganger plukket opp capsen for andre som har mistet den. En gang var det litt bølger ved Kragerø og de som hadde msitet den gjorde mange forsøk uten å lykkes (de hadde ganske høyt fribord), så da kjørte jeg bort og plukket den opp og gav dem til dem. En annen gang var i Blindleia hvor en båt passerte i stor fart og en caps blåste av og de snudde raskt. Da jeg kom til capsen plukket jeg den opp av sjøen i fart og de klappet og jublet som om det skule være en stor bragd å manøvrere bort til en caps. Men jeg ser jo enkelte sliter med å plukke opp ting fra sjøen. Husker noen som hadde veldig mange forsøk på å pukke opp ei bøtte før jeg svingte bort og tok den opp på første forsøk. Men det ha jo også endel å si hvordan båt man har og hvor lang vei det er fra styreposisjon til der man kan rekke sjøen og hvor god oversikt man har mot vannet fra førerplassen.

jotto skrev On 23.6.2022 at 17.28:

Litt flaks skal man ha :lol:

Må unne seg litt flaks fra tid til annen ?

19 fot skrev for 17 timer siden:

Du burde skrive hvordan den ser ut. Farge, lengde, bredde osv.

Helt klart ? Lysgrå niroxx, 150x70 cm buet på ene siden.

1883264845_Screenshot_20220623-1631332.png.ff845a7a296a592440e019bf50252b6c.png

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...