Jump to content

Fjernkontroll Sidepower piper

Fornomas

Recommended Posts

Jeg har en RCT-23 ca og når jeg kommer i havner så piper den 3 ganger. Virker som det er forstyrrelser fra annet utstyr på samme frekvens. Skjer bare i havner. 

Jeg er ikke fornøyd med det og har prøvd å støyisolere men oppnår ingen forbedring.

De gamle var på en annen frekvens mener jeg å huske, og jeg hadde ingen utfordringer med de.

Gabi skrev for 19 timer siden:

Jeg har en RCT-23 ca og når jeg kommer i havner så piper den 3 ganger. Virker som det er forstyrrelser fra annet utstyr på samme frekvens. Skjer bare i havner. 

Jeg er ikke fornøyd med det og har prøvd å støyisolere men oppnår ingen forbedring.

De gamle var på en annen frekvens mener jeg å huske, og jeg hadde ingen utfordringer med de.

Takk for innspill. Hadde ikke tenkt tanken engang. Skal følge med og evt snakke med gutta i Fredrikstad

Fantino skrev for 7 timer siden:

Batteriet må uansett byttes årlig så om ikke det er gjort ville jeg begynt der. 3032 eller 3025 mener jeg

Takk for tips. Skal bytte årlig. Nå ligger jeg på Læsø og lader batteriet til propellen. Da er jeg i hvert fall sikker på at det ikke er et problem. Tror jeg må få større dynamo slik at alt blir ladet

• 1 måned senere...

Hei,

Jeg opplever det samme som deg. Kun skjedd i to havner og merkelig nok hver eneste gang jeg er i middagsbukten utenfor Oslo. Det er samme sted / område hver gang. Nye batterier kan virker å ha positiv effekt, men ikke nok til å forhindre at fjernkontroll sporadisk mister kontakt med mottaker. Har forsøkt å bruke en forlenger kabel til antenne og flyttet denne langt vekk fra dynamo og strøm. Fjernkontroll mister stadig kontakt i de nevnte secenarioer... til informasjon har jeg også kjøpt et helt nytt RC-23E sett med sender og mottaker før årets sesong. Opplever det samme med denne. Noen tips?

En kamerat skiftet også ut både fjernkontroll og mottaker bare for å få samme feil. Det viste seg å være dårlig kontakt i strømforsyning til mottakerenheten, den var tilsynelatende ok bla fordi lysdiode indikerte alt ok, men når vi målte direkte på pinnene så droppet spenning med en gang den ble opererert (ned til 8-9V). Ny kabelsko gjorde susen. Verdt et forsøk hvis det ikke allerede er sjekket.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...