Fornomas Startet 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2022 (redigert) Jeg har en Sleipner SE80 baugpropell som ble montert for ett år siden. Nå er jeg på svenskekysten og de siste to dagene har det kommet pipelyder fra fjernkontrollen når jeg slår den på. Nå lurer jeg på om noen vet om det skyldes lite strøm på batteri til thrusteren eller til fjernkontrollen. Redigert 23.Juni.2022 av Fornomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Nå skriver du ikke hvilken fjernkontroll du har har, men du har kanskje en nyere type fra side-power? De piper når det er lavt batteri og også når de mister kontakten med mottager. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Fornomas Svart 24.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Hei. Den er kun ett år gammel og heter RCT-21E. Den ga tre pip og iht skjema du la ved, skal det skyldes dårlig kontakt? Takk for innspill Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Jeg har en RCT-23 ca og når jeg kommer i havner så piper den 3 ganger. Virker som det er forstyrrelser fra annet utstyr på samme frekvens. Skjer bare i havner. Jeg er ikke fornøyd med det og har prøvd å støyisolere men oppnår ingen forbedring. De gamle var på en annen frekvens mener jeg å huske, og jeg hadde ingen utfordringer med de. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Batteriet må uansett byttes årlig så om ikke det er gjort ville jeg begynt der. 3032 eller 3025 mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 25.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Gabi skrev for 19 timer siden: Jeg har en RCT-23 ca og når jeg kommer i havner så piper den 3 ganger. Virker som det er forstyrrelser fra annet utstyr på samme frekvens. Skjer bare i havner. Jeg er ikke fornøyd med det og har prøvd å støyisolere men oppnår ingen forbedring. De gamle var på en annen frekvens mener jeg å huske, og jeg hadde ingen utfordringer med de. Takk for innspill. Hadde ikke tenkt tanken engang. Skal følge med og evt snakke med gutta i Fredrikstad Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 25.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Fantino skrev for 7 timer siden: Batteriet må uansett byttes årlig så om ikke det er gjort ville jeg begynt der. 3032 eller 3025 mener jeg Takk for tips. Skal bytte årlig. Nå ligger jeg på Læsø og lader batteriet til propellen. Da er jeg i hvert fall sikker på at det ikke er et problem. Tror jeg må få større dynamo slik at alt blir ladet Sitér dette innlegget Link to post
ihzzy78 Svart 10.August.2022 Link til dette innlegget Svart 10.August.2022 Hei, Jeg opplever det samme som deg. Kun skjedd i to havner og merkelig nok hver eneste gang jeg er i middagsbukten utenfor Oslo. Det er samme sted / område hver gang. Nye batterier kan virker å ha positiv effekt, men ikke nok til å forhindre at fjernkontroll sporadisk mister kontakt med mottaker. Har forsøkt å bruke en forlenger kabel til antenne og flyttet denne langt vekk fra dynamo og strøm. Fjernkontroll mister stadig kontakt i de nevnte secenarioer... til informasjon har jeg også kjøpt et helt nytt RC-23E sett med sender og mottaker før årets sesong. Opplever det samme med denne. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.August.2022 Link til dette innlegget Svart 10.August.2022 En kamerat skiftet også ut både fjernkontroll og mottaker bare for å få samme feil. Det viste seg å være dårlig kontakt i strømforsyning til mottakerenheten, den var tilsynelatende ok bla fordi lysdiode indikerte alt ok, men når vi målte direkte på pinnene så droppet spenning med en gang den ble opererert (ned til 8-9V). Ny kabelsko gjorde susen. Verdt et forsøk hvis det ikke allerede er sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
ihzzy78 Svart 11.August.2022 Link til dette innlegget Svart 11.August.2022 Takk det skal prøves. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 19.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2024 Hjalp det på problemet? Jeg har fortsatt samme feil på min, har ikke kommet lenger i feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.