Roger og Olina Startet 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2022 Vi flytter tilbake fra Telemark til Sørlandet. Flyttelasset går første helgen i juli og båten kjører vi denne helgen. Satser på å kjøre mest mulig utenskjærs og marsjer på 7-9knop som er mest økonomisk. Er vel ca 125nm totalt denne ferden. Har med meg svigersønn som kan ta noen økter. Yr melder godt vær så krysser fingrene for at det skal holde. Hadde båten på land og byttet bla propeller og sjekket ting og tang. Sjekket impellere + + i dag. Tatt med reserve dieselfiltere, impellere osv. Så nå håper jeg at vi skal få en fin tur ned til Sørlandet og til ny hjemhavn i Mandal. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 God tur! Har dere været på deres side så er det jo fantastisk å gå innaskjærs mye av dette stykket. Men hvis dere har dårlig med tid er det jo å gå utaskjærs som gjelder. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
dieselfan Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 God tur og velkommen til Agder? Blunke to ganger med lanternene når du dere passerer Møkkalasset ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 24.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 dieselfan skrev 7 minutter siden: God tur og velkommen til Agder? Blunke to ganger med lanternene når du dere passerer Møkkalasset ? Takk for det. he he, det er nok lyst når vi passerer innløpet til Tvedestrand. Men kan tute Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Velkommen skal dere være! Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 24.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 fritidsfiskeren skrev 1 time siden: Velkommen skal dere være! Takker for det Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Velkommen skal du være til min fødeby ...........bor ikke dær nå bor på Nodeland en liten havtime mot kr.sand Koselig by Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger og Olina Svart 24.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 LALUNA II skrev 1 time siden: Velkommen skal du være til min fødeby ...........bor ikke dær nå bor på Nodeland en liten havtime mot kr.sand Koselig by Takker og bukker. Nodeland er en flott plass. Har noen kjenninger som bor der. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 26.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Det ble en fin tur, men litt slitsom også. Startet kl 03:00 og klappet til havn i Mandal 23:30 Været var bra, litt humpete når vi fikk litt bølger fra siden - men kunne ha vært værre. Det var litt skummelt når vi passerte Homborsund fyr. Da ble vi overasket av tykk tåke, så vi fant ut at vi skulle ta turen inn til Lillesand for å avvente til tåka lettet. Men så ser jeg på radaren båter som kommer fort imot oss. Jeg bruker tuter, uten at det hjelper. Så passerer først den ene i god fart rett ved siden av meg. Muligens han varsler de andre, for jeg ser at de trekker til styrbord. Prater med en på brygga i Lillesand og det var visst ett poker løp. Men det er jo galskap å kjøre så fort i tåka som flere av dem gjorde. Jeg tviler på at noen av dem hadde radar. Uansett, legger ved litt bilder av turen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.