mjh Startet 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2022 Har en Nimbus Nova 20 hvor jeg skal bytte stolene med en ståbenk. Ønsker å tette skruehullene på best mulig måte så det ikke synes så veldig godt. Dørken kan fjernes helt, så kommer bra til på begge sider. Den er ca 2cm tykk, ukjent kjerne. Boltene som sitter i nå er 4mm, gjennomgående med skive og mutter. Fått litt forskjellige tips, så tenkte lufte ideen hittil her: Fjerne gamle stolene. Løfte ut hele "dørkplaten". Bore opp eksisterende hull med 1-2mm. Forsenke begge sider. Maskere over hullene fra oversiden. Snu platen med toppen ned Fylle med ??? hvit epoksysparkel/blanding, ren epoksy, fugemasse? Glassfibersparkel synes jeg blir veldig tykk, og kanskje vanskelig å fylt ordentlig i forsenkning på andre siden. Eller en helt annen fremgangsmåte? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Hva med å bare bruke forsenka bolter og fylle med gelcoat sparkel på øversiden? Evt forsenke de noen mm ekstra så du får litt å fylle i, da kan du jo bare slå ut bolten hvis du skal montere stolene igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Går ut fra at dørken er glassfiber med en kryssfiner kjærne? Da ville jeg ha satt den tapen på undersiden. Skaffet en toppcoat (gelcoat med 4% voks) som har samme farge. Den drypper du nedi hullene etter å ha forsinket litt for penere overgang. Etter herdetid kan du med et verktøy lage samme struktur på toppen. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
mjh Svart 26.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 (redigert) Knude skrev 1 time siden: Går ut fra at dørken er glassfiber med en kryssfiner kjærne? Da ville jeg ha satt den tapen på undersiden. Skaffet en toppcoat (gelcoat med 4% voks) som har samme farge. Den drypper du nedi hullene etter å ha forsinket litt for penere overgang. Etter herdetid kan du med et verktøy lage samme struktur på toppen. Vil noe sånt funke? https://www.maritim.no/topcoat-1-kg Redigert 26.Juni.2022 av mjh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Ja. Mye med en liter , men om det er samme ral.kode som fargen på båten så kan den også brukes til smårepprasjoner videre. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.