Tariq Startet 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2022 I fjor hadde vi problemer med dreneringen på vår HR31 Monsun, med det resultat at vann fra dekk endte opp i cockpit og rant ned i motorrommet. Dette saltvannet har forårsaket noe overflaterust på motoren, og jeg ønsker å vaske denne godt med ferskvann. Er det spesielle hensyn jeg må ta? Er det deler av motoren som ikke tåler ferskvann? Og hva med kontakter? Bør jeg tilføre disse CRC før vask? Takknemlig for tips. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Dekk til alt elektrisk samt luftinntak med plast. Vask motoren, start den og la den gå seg varm så den får tørket etterpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
VegJoh Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Det kan vel aldri bli feil å spraye motoren med et tynt coat med crc eller wd40 el.l lignende etter vask og tørk som forebygging. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Careka Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 WD40. spiser litt gummi og sica. så det ville ikkje eg brukt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Eureka Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 6-66 ? Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 26.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Salovann og skuresvamp gjør susen og det er enkelt å styre klar av elektro og luftfilter. I kriker og kroker med inngrodd fett og smuss vil bremserensen fra Biltema og tørkepapir gjøre vei i vellinga (men det er temmelig ille for lungene, så bruk maske eller hold pusten). Rust er det ingen vask som tar. Her må du i så fall pusse bort det groveste og smøre på med rustomvandler og så male/lakke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.