Jump to content

Motorvask Yanmar

Tariq

Recommended Posts

I fjor hadde vi problemer med dreneringen på vår HR31 Monsun, med det resultat at vann fra dekk endte opp i cockpit og rant ned i motorrommet. Dette saltvannet har forårsaket noe overflaterust på motoren, og jeg ønsker å vaske denne godt med ferskvann. Er det spesielle hensyn jeg må ta? Er det deler av motoren som ikke tåler ferskvann? Og hva med kontakter? Bør jeg tilføre disse CRC før vask? Takknemlig for tips.

Det kan vel aldri bli feil å spraye motoren med et tynt coat med crc eller wd40 el.l lignende etter vask og tørk som forebygging. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Salovann og skuresvamp gjør susen og det er enkelt å styre klar av elektro og luftfilter. I kriker og kroker med inngrodd fett og smuss vil bremserensen fra Biltema og tørkepapir gjøre vei i vellinga (men det er temmelig ille for lungene, så bruk maske eller hold pusten). Rust er det ingen vask som tar. Her må du i så fall pusse bort det groveste og smøre på med rustomvandler og så male/lakke.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...