tomcat Startet 26.Juni.2022 Del på Facebook Startet 26.Juni.2022 Hei! 2008 modell P42, har brukt mange timer i dag å lete etter hvor selve VHF enheten (Simrad) er plassert, og hvor da VHF kabler fra antennen(e) er. Tenker å installere AIS, og bruke den ene antennen til dette, det er vel bare en av de to som brukes av VHF idag? Noen som har noen tips på hvor jeg skal lete videre? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 (redigert) Nå har ikke jeg vært borti akkurat din modell Princess, men generelt i Princess og Fairline (som jeg har) er VHF blackboksen montert bak klesskap på STB side i gjestelugar Svært nær instrumentpanelets bakside egentlig. Jeg tar ut øvre hyllsekuff og "voila" der sitter den, sammen med autopiloten. Jeg har også sett de montert i sideveggen ved førerposisjon. Prøv og følg kabel fra pluggen til håndsettet videre for å estimere VHF lokasjonen. :) Du har nok ikke 2 VHF antenner. Den ene er FM radio, og kan ikke brukes. De ser like ut på targabøylen men er ikke det. Du kan bruke en splitter på vhf kabelen, men jeg satte opp en egen antenne for AIS da det var veldig enkelt og trekke frem fra dette rommet bak klesskapet. AIS boksen ble montert der jeg omsider fant VHF'en. Redigert 27.Juni.2022 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
tomcat Svart 27.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 Jeg fant den i dag, etter litt tips fra Princess-gruppen på FB. Helt akter, bak sofaryggen på styrbord side. Kun en antennekabel kommer inn der, ingen synlige trekke-rør. Så nå går forskningen over på neste fase, hvor, og hvordan, finner jeg den andre antennen? Samme med strømtilførsel, jeg vil gjerne ha tak på en always-on 24V kurs til AIS, men ikke så lett å finne - så langt Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 (redigert) @Tom Rør og @Bonushar vel begge P42. Edit: Nå ble det et sabla rot her fordi jeg poster fra mobil. Mente selvfølgelig @Navic II og ikke Bonus men får ikke slettet taggen. Beklager. Redigert 27.Juni.2022 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bonus Svart 28.Juni.2022 Del på Facebook Svart 28.Juni.2022 enslagsgjest skrev for 8 timer siden: @Tom Rør og @Bonushar vel begge P42. ... Mente selvfølgelig @Navic II og ikke Bonus men får ikke slettet taggen. Steike! Et øyeblikk var jeg i himmelriket med en P42 jeg ikke visste at jeg hadde ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.