Jump to content

Edit History

TargaErBest

TargaErBest

Jeg har et Precision 9 koblet opp mot en EVO 3 16" som jeg i hovedsak bruker til radar. Etter et år fikk jeg store problemer med feil heading, noe som førte til at jeg ikke kan ha radaren i North Up uten total forvirring. Overlay er bare å glemme. Problemene oppsto etter en Software oppdatering. Etter mye feilsøking, fant jeg ut at kompasset er svært følsomt for deviasjon. Det kan være en ide å flytte kompasset til et sted i båten med mindre forstyrrelser, gjerne over le. I tillegg kan du gå over NMEA-nettverket og kontrollere at drop-kablene ikke er for lange og at nettverket ellers er korrekt terminert. Dette kan føre til at du mottar feil signal fra kompasset. Jeg vurderer å montere et satellitt-kompass for å eliminere deviasjonsproblemet.

TargaErBest

TargaErBest

Jeg har et Precision 9 koblet opp mot en EVO 3 16" som jeg i hovedsak bruker til radar. Etter et år fikk jeg store problemer med feil heading, noe som førte til at jeg ikke kan ha radaren i North Up uten total forvirring. Overlay er bare å glemme. Etter mye feilsøking, fant jeg ut at kompasset er svært følsomt for deviasjon. Det kan være en ide å flytte kompasset til et sted i båten med mindre forstyrrelser, gjerne over le. I tillegg kan du gå over NMEA-nettverket og kontrollere at drop-kablene ikke er for lange og at nettverket ellers er korrekt terminert. Dette kan føre til at du mottar feil signal fra kompasset. Jeg vurderer å montere et satellitt-kompass for å eliminere deviasjonsproblemet.

• Create New...