Rune.f
Her det ferdige resultat, ser vel hvordan det er tenkt ved å følge alt fra en ende til den andre.
Bruce ytterst i hardeste vær retningen, så ett nytt 7.5kg std anker sikret i låst stilling noen meter nærmere lodd, kjetting ut fra lodd, ny 4kg daumann rett før enden av kjetting å deretter en tilsvarende daumann som henger fritt i vannlaget under blåsa.
Hvis dette gir seg så gir også jeg opp å prøve meg på ett nytt utlegg :))
Ang Bruce.....jeg tenkte å slippe ned hovedloddet å strekke Bruce ankret maks ut å slippe det også, men så drar jeg ei tykk line gjenom bakre hullet på Bruce ankeret slik att jeg har begge ender av den linen i hånden, når alt ligger på bunnen drar jeg/strekker ut tauet med Bruce ankeret maks langs bunnen med båten til det ligger stramt fra loddet å ut til ankrene, slipper så ene enden av lina å drar det ut av Bruce ankret igjen, alt ligger da fint utstrekt å kan begynne å feste seg i bunnen.....i mitt hode en grei metode
Skal ut ilpt av helgen
PS...sjakkel fra lodd å ut på tau skal byttes til en grovere rustfri....regner med noen synes den er liten å bare galvanisert :))