Sjøholken Startet 28.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2022 Da var det klart for åres seilas! Mannskap mønstrer på ila morgendagen på Onsdag ved Isdalstø Kai. Vi har dessverre ikke all verdens med tid, vi må være til kai i Moss iløpet av lørdag kveld. Ruteforslaget er klart: Isdalstø Onsdag 12:00 Flesland Kai Onsdag 14:15 Reksteren Onsdag 17:00 (Vurderer å kjøre øst for Tysnes og inn i ytterdelen av hardangerfjorden før Haugesund) Haugesund Onsdag 23:00 Nattseilas Stavanger Torsdag 02:30 Nattseilas over Jæren Egersund Torsdag 08:15 Jæren Rekefjord Torsdag 11:00 Fartøyets opprinnelige hjemmehavn, svipper innom hvis tid Lindesnes Torsdag 15:25 Selfiespot! Kristiansand Torsdag /fredag 20:30 Til kai Kristiansand Fredag 10:00 Avgang Arendal Fredag 14:30 Lyngør Fredag 17:15 Til kai, hvis plass? Lyngør Lørdag 10:00 Avgang Ferder Lørdag 16:45 Tønsberg Lørdag 19:00 Jeløya Lørdag 21:30 Til kai Vi skulle gjerne hatt en overnatting på Lyngør, men det viser seg vanskelig å booke noe kaiplass, da Pers brygge ikke kan ta imot så stor skute og Seilloftet ikke kan love plass. Er det noen som kanskje har noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2022 Tidlig i sesongen enda, så kan hende det er ledig longside plasser lenger inne i bukta, langs fjellet. Der jeg har satt kryss. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grufolf Svart 28.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2022 Er dessverre ikke der når du skal legge til ved/i Lyngør. Kunne gitt deg longsideplass på Vestre Løktene. Men anbefaler den bukten der ved Askerøya for å ligge på svai. Der er det ofte båter(ved det da hytta har utsikt til bukten) ellers er det mange plasser i Håkonsund, sydvest for Bukkholmen hvor det er fint å ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 29.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Sjøholken skrev for 17 timer siden: Vi skulle gjerne hatt en overnatting på Lyngør Hva med brygga ved Lyngørfjorden kystkultursenter, i Gjeving? Den er vel kommunal tror jeg, så må vel høre med kommunen evt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Da var vi i gang, akkurat passert sotrabrua i god steam sydover med gode 8,7 knop. Bunkring i Litlebergen. Det holder vel å si at det var en frisk pris for 1700liter. Også litt mat. Lerøyosen kunne friste med hamburger. Folgefonna ligger vakkert i horisonten. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 29.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Med sånne mengder hadde det kanskje vært billigere å få det levert med tankbil? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 @Grufolf jeg fikk samme pris som tankbil, leverandøren satte ned prisen på pumpen for meg. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 29.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Hvor langt er du kommet no..? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Sjøholken Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Det er bare å søke oss opp på Marinetraffic Sølvskjær. Vi passerer Haugesund klokken 0000. Passerte Bloksen for en liten stund siden. Vi er 7stk ombord, mye trening på prosedyrer og utstyr gjør at mannskapet nå kan være mer selvstendig, så å begynner ting å gå seg litt til. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Noe rart med Marinetraffic, jeg får bare opp posisjon for over seks timer siden. Er det bare hos meg? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
torbi Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 index skrev 15 minutter siden: Noe rart med Marinetraffic, jeg får bare opp posisjon for over seks timer siden. Er det bare hos meg? Min også? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Sjøholken Svart 30.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Ja, ser ut som AISen har fryst. Den er restartet, så får vi se hva som skjer Nå er vi mellom Egersund og Rekefjord. Hadde håpet på tid til å stikke innom, men grunnet litt lavere snittfart enn ønsker rekker vi det ikke for å være inne til lagelig tid i Kristiansand. Enn så lenge varierer ankomst fra 2000-2200. Er litt gammel sjø her ute så det er rimelig humpete Noen knuste fat, en har matet fisken, men ellers god stemning Vi hadde i hvert fall god fart gjennom Haugesund rundt midnatt. Her legger vi Haugesund bak oss Nå roer det seg heldigvis på Jæren, men vi gir på, så det er endel bevegelse allikevel. Uansett, sol og varm vind Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 30.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Vel været dro seg til mellom Jæren og Lista. Vi måtte ned på farten og gå sakte mot været. Når vi passerte Lista ble det merkbart bedre, heldigvis. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Går det bra .? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Andora Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Ser på ais at de er på utsiden av Randesund nå? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 (redigert) Måtte lete etter dere å søke på sølvskjær gikk ikke men her er link https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:8.825457/centery:58.34163/zoom:8/mmsi:257103220/shipid:6215892 God tur videre Redigert 2.Juli.2022 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøholken Svart 2.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Jah etter en strabasiøs forsering av Jæren og Lista røyk reima til dynamoen. Da ble det å liste seg inn til kai i kristiansund med så lite strømforbruk som mulig.... Planlagt avgang fra Kristiansand klokken 1000 ble det ikke noe av. Etter mye arbeid og testing ble det endelig avgang ved åtte tiden på kvelden. Dermed røyk dessverre overnattingen på Lyngør, vi er nå i havet utenfor Arendal i 8,5knop medvind og medsjø. Vi håper å komme frem før det blåser opp for mye. Vi er bare to igjen og går omtrent krigsvakter, nå blir det endelig litt søvn her. Skal legge ut noen bilder senere. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Fantastisk tur og tråden om oppussingen var rett ut glimrende. God bør videre ønskes fra Trøndelag. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Trenger ny DEST på AISèn ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Spennende å få følge med!??? Håper alt teknisk står seg nå! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gullfisk Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Er dere fremme nå eller? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 2.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Ja! avreise fra Kristiansand var klokken 2000isj og vi var fremme på Jeløya 1520. Ble bare en liten time søvn underveis, så er litt redusert Ble en rufsete etappe dette også. Rapport og bilder kommer, må bare hvile hjernen litt Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Vel blåst Wov en time søvn på DEN turen .. litt overbeskyttene eller ? hehe Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Kafeer må jo ha fått vind nerven nok oppover! Sov godt og vel blåst!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Swingswong Svart 2.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2022 Er ikke så langt unna meg nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.