Thomas_h
Hei,
Driver å omorganiserer litt på hus-batteriene, da de tar mye plass der de står, og båten heller 2 cm til babord. Tenker å plassere disse i senterlinje ned i en kasse som er nede i "motorrommet". (har påhengere så vet ikke navnet på rommet). Før jeg begynte med stikksag etc, så tenker jeg skulle bekrefte at det ikke var en tank, ledninger slanger etc.
Det var ikke så lett å skru den opp, så jeg stakk inn inspeksjons kamera fra fremsiden gjennom dreneringkanalene uten å se noe spesielt, og boret et lite hull fra andre siden og så til min overraskelse noe som så ut som betongblokker limt fast under der. Det er tilsvarende båter som ikke har denne kassen der, så da lurer jeg på hvorfor akkurat jeg har fått denne? Hva kan være funksjonen?
Er det pga jeg bestilte "offshore" klasse B versjonen? og at klasse C ikke trenger den?
Noe med stabiliteten?
Har de brukt for lite materiale i skroget, så båten ble for lett?
Glemte de å legge inn ballast før de limte sammen skroget? (har hørt at de legger noe ballast INN i konstruksjonen for å ta høyde for u-symetrisk layout med styrehuset. Men vet ikke om dette er sant)
Videre; jeg har lastet opp båten en god del utover standard, med blant annet Life4Po batterier. Er det slik at jeg kan ta ut ballast tilsvarende f.eks batterier kg for kg når de står på samme sted?
Får ikke tid å gjøre dette før sommeren ferien er over, men klarte ikke legge vekk "problemet".
Rødt område vise kassen på layouten.