Jump to content

Edit History

JonnyBoy

JonnyBoy

Har du sjekket innfesting av girkabelen?

Mitt KM5A gir kilte seg, og da var det kabelen som ikke var skikkelig på plass i festeklammeret.

 

Dette skjedde etter at kassen hadde vært ute for overhaling, så feilen var unøyaktig montering fra min side.

Satte på nytt klammer for sikkerhets skyld (flak.no/produkter/?ProdNo=1002514) og alt har fungert topp etterpå.

Hvis du prøver å koble fra kabelen og deretter starte motoren, så ser du om dette er nok til at konen går ut av inngrep.

 

Hvis kassen din er vanskelig å få i gir, er det normalt konen som er problemet. Hvis den er lett å få i gir men slurer på høyrere turtall, er det antageligvis lamellene som er slitt.

Konen kan man som regel slipe, men min kasse hadde problem med sluring på lamellene på inngående aksling. Jeg leverte den inn til Bildøy på Sotra. Nye lameller, sliping av kon, div smådeler og arbeid kom på ca 10000. Egentlig ikke så ille, da over halvparten av summen var deler.

 

 

 

JonnyBoy

JonnyBoy

Har du sjekket innfesting av girkabelen?

Mitt KM5A gir kilte seg, og da var det kabelen som ikke var skikkelig på plass i festeklammeret.

 

Dette skjedde etter at kassen hadde vært ute for overhaling, så feilen var unøyaktig montering fra min side.

Satte på nytt klammer for sikkerhets skyld (flak.no/produkter/?ProdNo=1002514) og alt har fungert topp etterpå.

Hvis du prøver å koble fra kabelen og deretter starte motoren, så ser du om dette er nok til at konen går ut av inngrep.

 

Hvis kassen din er vanskelig å få i gir, er det normalt konen som er problemet. Hvis den er lett å få i gir men slurer på høyrere turtall, er det antageligvis lamellene som er slitt.

Konen kan man som regel slipe, men min kasse hadde problem med sluring på lamellene på inngående aksling. Jeg leverte den inn til Bildøy på Sotra. Nye lameller, sliping av kon, div smådeler og arbeid kom på ca 10000. Egentlig ikke så ille, da over halvparten av summen var deler.

 

 

 

JonnyBoy

JonnyBoy

Har du sjekket innfesting av girkabelen? Mitt KM5A gir kilte seg, og da var det kabelen som ikke var skikkelig på plass i festeklammeret.

Dette skjedde etter at kassen hadde vært ute for overhaling, så feilen var unøyaktig montering fra min side.

Satte på nytt klammer for sikkerhets skyld (flak.no/produkter/?ProdNo=1002514) og alt har fungert topp etterpå.

Hvis du prøver å koble fra kabelen og deretter starte motoren, så ser du om dette er nok til at konen går ut av inngrep.

 

Hvis kassen din er vanskelig å få i gir, er det normalt konen som er problemet. Hvis den er lett å få i gir men slurer på høyrere turtall, er det antageligvis lamellene som er slitt.

Konen kan man som regel slipe, men min kasse hadde problem med sluring på lamellene på inngående aksling. Jeg leverte den inn til Bildøy på Sotra. Nye lameller, sliping av kon, div smådeler og arbeid kom på ca 10000. Egentlig ikke så ille, da over halvparten av summen var deler.

 

 

 

JonnyBoy

JonnyBoy

Har du sjekket innfesting av girkabelen? Mitt KM5A gir kilte seg, og da var det kabelen som ikke var skikkelig på plass i festeklammeret.

Dette skjedde etter at kassen hadde vært ute for overhaling, så feilen var unøyaktig montering fra min side.

Satte på nytt klammer for sikkerhets skyld (flak.no/produkter/?ProdNo=1002514) og alt har fungert topp etterpå.

Hvis du prøver å koble fra kabelen og deretter starte motoren, så ser du om dette er nok til at konen går ut av inngrep.

 

Hvis kassen din er vanskelig å få i gir, er det normalt konen som er problemet. Hvis den går fint i gir men slurer på høyrere turtall, er det antageligvis lamellene som er slitt.

Konen kan man som regel slipe, men min kasse hadde problem med sluring på lamellene på inngående aksling. Jeg leverte den inn til Bildøy på Sotra. Nye lameller, sliping av kon, div smådeler og arbeid kom på ca 10000. Egentlig ikke så ille, da over halvparten av summen var deler.

 

 

 

JonnyBoy

JonnyBoy

Har du sjekket innfesting av girkabelen? Mitt KM5A gir kilte seg, og da var det kabelen som ikke var skikkelig på plass i festeklammeret.

Dette skjedde etter at kassen hadde vært ute for overhaling, så feilen var unøyaktig montering fra min side.

Satte på nytt klammer for sikkerhets skyld (flak.no/produkter/?ProdNo=1002514) og alt har fungert topp etterpå.

 

Hvis kassen din er vanskelig å få i gir, er det normalt konen som er problemet. Hvis den går fint i gir men slurer på høyrere turtall, er det antageligvis lamellene som er slitt.

Konen kan man som regel slipe, men min kasse hadde problem med sluring på lamellene på inngående aksling. Jeg leverte den inn til Bildøy på Sotra. Nye lameller, sliping av kon, div smådeler og arbeid kom på ca 10000. Egentlig ikke så ille, da over halvparten av summen var deler.

 

 

 



×
×
  • Create New...