Jump to content

Servicebrygge med tilgang for seilbåt og bil i nærheten av Padda (indre oslofjord)?

Petronella

Recommended Posts

Vi har kjøpt ny seilbåt, og har overtagelse kommende lørdag. Båten ligger i (på?) Padda båthavn i starten av Bunnefjorden. 

Vi kommer til Oslo med bil fullpakket av utstyr for å dra direkte på sommerferie. 

Finnes det en servicebrygge el.l i nærheten der det er mulig å komme til både med bil og båt, så avstanden utstyr og bagasje må bæres ikke blir så veldig lang? 

Det er en stund siden jeg hadde båt på Padda, men det er litt knotete. Vi kjørte alltid pikkpakket opp til "snuplassen", og parkerte langs med veien for korttid, og nede bak bensinstasjonen og gangveien bort når vi dro på ferie. Der VAR det billig å stå i 3-4 uker.

Det er bra med gode traller der, så det går fort å trille ut mengder av båt- og ferieutstyr til båtplassen. Sørg for å låne nøkkel til trallene av selger.

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Captain Chaos skrev 9 minutter siden:

Det er en stund siden jeg hadde båt på Padda, men det er litt knotete. Vi kjørte alltid pikkpakket opp til "snuplassen", og parkerte langs med veien for korttid, og nede bak bensinstasjonen og gangveien bort når vi dro på ferie. Der VAR det billig å stå i 3-4 uker.

Det er bra med gode traller der, så det går fort å trille ut mengder av båt- og ferieutstyr til båtplassen. Sørg for å låne nøkkel til trallene av selger.

/Chaos

Jeg har båtplass på Padda og det er som @Captain Chaos sier. Det enkleste er å kjøre ned til snuplassen, lempe av alt pikkpakk og så parkere bilen ved bensinstasjonen (YX/7-Eleven, første vei ned til høyre når du kommer fra snuplassen til Padda). Mener parkering fortsatt er rimelig, priser i Oslo tatt i betraktning. Gateparkering er det smått med da antallet plasser ble kraftig innskrenket for en tid siden.

Det er pt 4 traller på Padda, disse er låst så man må ha nøkkel. Et alternativ kan være å flytte båten fra båsen sin og legge den på høyre siden av brygga med en gang dere kommer ned rampen fra fastlandet til flytebryggene. Her pleier det å være ledig. Avhenger selvsagt av størrelse på båten og hvilken flytebrygge den vanligvis ligger ved.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Takk for tilbakemelding! 

Det ante meg at dette ikke var så enkelt, siden jeg ikke fant noe ved å søke på nett og i kart..

Selger har snakket om en mulig tralle, så det burde ordne seg å få tilgang til. 

Båten er 37 fot, så ikke blant de største i havna. Jeg tenkte på muligheten til å sniklåne den første ledige plassen av passe størrelse en kort periode når vi laster ombord også. Vi får sjekke litt når vi kommer på lørdag. 

Langtidsparkering med bil trenger vi heldigvis ikke tenke på, vi har ordnet oss med noen som trengte transport andre veien og kjører den rett hjem igjen. 

Redigert av Petronella (see edit history)
Petronella skrev for 5 timer siden:

Vi har kjøpt ny seilbåt, og har overtagelse kommende lørdag. Båten ligger i (på?) Padda båthavn i starten av Bunnefjorden. 

Vi kommer til Oslo med bil fullpakket av utstyr for å dra direkte på sommerferie. 

Håper båten er feilfri og at dere får en fin ferie??

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...