Jump to content

Edit History

Familiesnekke

Familiesnekke

Hei!

Vi er en familie på 5 personer, som nå består av kaptein, rederinne, og barn på ca 9, 12 og 14 år.

Vi startet med en 26 fot (guess what) familiesnekke, som hadde faste sengeplasser til alle.

Nå har vi en ca 35-36 fot flybridge cabincruiser med 3 kabiner; k1 med en diger nesten 3-kantet seng på 250cm bredde og 220cm lengde med plass til 2-3pers, k2 en 120cm bred «dobbeltseng», og en k3 med 90cm bred madrass.

Det er god nok plass i massevis til oss fem.

Dilemma nå er at barna gjerne vil ha med seg venner på overnattingsbesøk, og da går det ikke lenger opp med sengeplasser. Vi ønsker derfor nå å bytte til en båt med 4 doble lugarer; en kabin til hvert barn, og det kan jo ikke bli «urettferdig», så derfor må alle være med dobbeltseng, og ikke køyeseng…

Jeg har søkt litt på div. båter og bare funnet seilbåter fra 44/46 fot og oppover, som har disse fire dobbeltsengene. Og dette igjen er det bare «charterbåter i Middelhavet» som har.

Fabrikkny båt er utenfor budsjett.

Maks båtlengde er 50 fot.

Ett skrog, ikke katamaran.

Jeg lurte derfor på; 

-Har dere tips til båter med 4 doble lugarer (dobbeltsenger)?

-Faste sengeplasser

-Gjerne motorbåter

-Seilbåt er «plan B»

-Gjerne så liten båt som mulig; «under 40 fot lang og under 4m bred» hadde vært perfekt.

-Mulighet for å sitte ute å kjøre er ønsket

-Jeg tåler en liten ombygging, men skal ikke «rive alt og begynne på nytt»

-Helst så ny som mulig

Familiesnekke

Familiesnekke

Hei!

Vi er en familie på 5 personer, som nå består av kaptein, rederinne, og barn på ca 9, 12 og 14 år.

Vi startet med en 26 fot (guess what) familiesnekke, som hadde faste sengeplasser til alle.

Nå har vi en ca 35-36 fot flybridge cabincruiser med 3 kabiner; k1 med en diger nesten 3-kantet seng på 250cm bredde og 220cm lengde med plass til 2-3pers, k2 en 120cm bred «dobbeltseng», og en k3 med 90cm bred madrass.

Det er god nok plass i massevis til oss fem.

Dilemma nå er at barna gjerne vil ha med seg venner på overnattingsbesøk, og da går det ikke lenger opp med sengeplasser. Vi ønsker derfor nå å bytte til en båt med 4 doble lugarer; en kabin til hvert barn, og det kan jo ikke bli «urettferdig», så derfor må alle være med dobbeltseng, og ikke køyeseng…

Jeg har søkt litt på div. båter og bare funnet seilbåter fra 44/46 fot og oppover, som har disse fire dobbeltsengene. Og dette igjen er det bare «charterbåter i Middelhavet» som har.

Fabrikkny båt er utenfor budsjett.

Maks båtlengde er 50 fot.

Jeg lurte derfor på; 

-Har dere tips til båter med 4 doble lugarer (dobbeltsenger)?

-Faste sengeplasser

-Gjerne motorbåter

-Seilbåt er «plan B»

-Gjerne så liten båt som mulig; «under 40 fot» hadde vært perfekt.

-Mulighet for å sitte ute å kjøre er ønsket

-Jeg tåler en liten ombygging, men skal ikke «rive alt og begynne på nytt»

-Helst så ny som mulig

• Create New...