Jannmar Startet 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2022 (redigert) Noen som vet, eller har noen formening om hvorfor det i tidligere tider var ganske vanlig å skvette maling på innsiden av båter, på topcoaten, slik at det ble fullt av malingsprikker over alt? Min båt er en Tobias fra 2002, og der er det slik. Jeg spør ikke fordi det har noen som helst betydning for meg, verken praktisk eller estetisk, men begynte bare å lure på om det er noen spesiell grunn til at det ble gjort slik. Kanskje noen produsenter praktiserer dette nå for tiden også? Redigert 30.Juni.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Eg trur det er for at du ikkje (så lett) skal sjå skiten som legg seg på båten. Sitér dette innlegget Link to post
per-pusling Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Samt å kamfulere at overflata ikkje har den beste finishen. Det er typisk smurt på eit tynt lag, ofte kan ein sjå konturen av glasfibermatter. Eg trur dette blir meir påfallande utan malingsflekkane. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Var planen å sparkle og så slipe kunne fkekkene fungert som et slipesjikt - stopp å slipe npr prikkene kommer til syne. Hvem vet - pent er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Det er en gammel malerteknikk som man syntes var pen den gang. Storsalen i Eidsvollbygningen er dekorert på samme måte faktisk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 index skrev for 2 timer siden: Det er en gammel malerteknikk som man syntes var pen den gang. Silver Viking, GH, KBS +++ Husk at når dette ble gjort så var det moderne med orange og brune bad.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.