tomcat Startet 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2022 Ny D6 (x2) eier, med lite erfaring fra slike større motorer... Etter oljeskift (motor, gir), filterskift (luft, veivhus, olje, olje-bypass, gir) så virker alt til å fungere som normalt, men jeg legger merke til at babord maskin virker til å variere litt mer på oljetrykket enn styrbord. I marsj (ca 3200 rpm) så varierer EVC displayet (EVC-C) mellom 470 kpa og 510 kpa, mens styrbord stort sett er på 510 kpa (av og til 500 kpa). På 900 rpm så varierer den også bittelitt, hopper 10 kpa opp og ned, mens styrbord er helt stabil. Peilet oljen flere ganger, og ser fint ut, kanskje babord maskin har ørlite høyere nivå enn styrbord (antar ca 50% på pinnens felt - vanskelig å se - oljen er så blank og fin enda). Noe å bekymre seg for, noe å sjekke opp i - evt hvordan? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Kjenner ikke denne motoren spesielt, men generelt kan det være unøyaktigheter med måleinstrumentene som gjør dette. Man bør derfor måle begge motorene med samme manometer for å måle om det faktisk ER en forskjell. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bellil Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Har selv to motorer, KAD32, og har ved flere anledninger med tvil om instrument viser riktig kablet om slik at instrument viser info til motsatt (feil) motor. Enkelt på KAD32, men det går kanskje på DU også? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.