Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

@Mare Nostrum: Historia er nok vesentlig lengre enn bare dette bildet viser. Tante Sigrun (født i Idd for snart 100 år sida), som står på moloen og avbilder oss i Bolla, og Onkel Aage (født i Danmark) - med hvit skjorte og slips - tjuvlånte oss unga om somrene, til foreldra mine, til vår og til deres store glede. Mutual benefit, altså! Denne sommeren slapp vi også unna veslesøstra mi, og var inviterte til Danmark med sjølveste Petter Wessel! Den gikk fra Fredrikstad til Fredrikshavn og var et fantastisk skip. Vi så den fra hytta hver gang den passerte uttafor Torbjørnskjær, der det var et søkk i Akerøya, akkurat slik at vi både så de røde blinka fra fyret, og Peter Wessel i det den passerte forbi. Når en dro på ordentlig utenlandsferie, den gangen, pynta en seg. Derfor har søstra mi kjole og veske, og jeg har muligens finbukse i terylene eller noe slikt. Da vi ankom kaia skal jeg ha utbrutt: "Detta tør je ikke!", til tante og onkels store glede. Utsagnet reflekterte både at jeg ikke akkurat er født i sjøsprøyten, og en ærefrykt og en viss age i forhold til skipets størrelse, kanskje i forhold til Hvalerferga, Skibladner og Bolla! 

Vosso63

Vosso63

@Mare Nostrum: Historia er nok vesentlig lengre enn bare dette bildet viser. Tante Sigrun (født i Idd for snart 100 år sida), som står på moloen og avbilder oss i Bolla, og Onkel Aage (født i Danmark) - med hvit skjorte og slips - tjuvlånte oss unga om somrene, til foreldra mine, til vår og til deres store glede. Mutual benefit, altså! Denne sommeren slapp vi også unna veslesøstra mi, og var inviterte til Danmark med sjølveste Petter Wessel! Den gikk fra Fredrikstad til Fredrikshavn og var et fantastisk skip. Vi så den fra hytta hver gang den passerte uttafor Torbjørnskjær, der det var et søkk i Akerøya, akkurat slik at vi både så de røde blinka fra fyret, og Peter Wessel i det den passerte forbi. Når en dro på ordentlig utenlandsferie, den gangen, pynta en seg. Derfor har søstra mi kjole og veske, og jeg har muligens finbukse i terylene eller noe slikt. Da vi ankom kaia skal jeg ha utbrutt: "Detta tør je ikke!", til tante og onkels store glede. Utsagnet reflekterte både at jeg ikke akkurat er født i sjøsprøyten, og en ærefrykt og en viss age i forhold til skipets størrelse, kanskje relatert til Hvalerferga, Skibladner og Bolla! 

• Create New...