Jump to content

Har Ingar forlatt Baatplassen?

Faxen

Recommended Posts

Hvor er det blitt av Ingar? Har han solgt Baatplassen til Bliss-X?

Hvorfor har det skjedd i stillhet? Det er vel derfor vi bombarderes med reklame, skal vel være leveveien til Bliss-X.

Betimelig spørsmål.

Ja ja, jeg blir vel utestengt nå, men slik kritikk.

Fairline Mirage 29 er solgt.

Hvorfor Ingar solgte til Lasse er en personlig sak som vi brukere ikke har noe med. Jeg vet litt om det, men som sagt: Det er en sak mellom dem. Nå er det Lasse som er eneier, og det er det bare å forholde seg til

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ingen anelse om hvor Ingar er, men jeg er fornøyd med Baatplassen.

Det koster å drifte et nettsted som dette. Kan ikke ligge på billigste servere,  for da ville det lagget mye regner jeg med. Softwaren er vel også lisensbelagt. Så med andre ord kostnader.

Fikk et tilbud om å betale noen kr for å ikke se reklame. Rundt 100 eller så for noen måneder, og det gjorde jeg. Like mye som til støtte for forumet som å slippe reklame (som frem til da ikke hadde plaget meg, og ikke da heller).

Om Bliss-x skulle tjene penger på det så er det også helt ok. Viktigste er at det ikke blir ødelagt, og at serverdriften er stabil og forumet levende.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Det var en uheldig greie i internetts barndom/ungdom at brukertall var tenkt som viktigere enn inntjening.
(Det samme er forøverig også sant om en rekke av de nye tjenestene som Uber og Fodora)

Ikke bærekraftig i lengden, skapte en forventning om at alt var gratis/billig uten ulemper og ødela for de som leverte gode produkter uten å ha massiv backing fra investeringsselskap og dermed måtte ta betalt for tjenestene.

En side som dette har utgifter, og det er heller ikke urimelig at de som investerer og har risiko og ansvar også får betalt.

Var rimelig billig å kjøpe bort reklame (søk, du finner posten). Det kan anbefales, så støtter du også en god sak.

Og PS: Når vi er inne på det, det samme gjelder journalisme - betal for de mediene du liker.

Tom Rør skrev 53 minutter siden:

Så lenge baatplassen.no er så bra som det fremdeles er, gir jeg blanke i hvem som eier det ?

Helt enig og skulle det bli ei krone eller to til overs så er det bare fint så att eier kan få litt tilbake for all tid som går med til driften.
Tør å vedde på det er mer penger i å plukke jordbær enn å eie båtplassen.no
Vil vel heller ikke si att salget av båtplassen.no var noe mystisk hysj hysj men heller att TS har sovet i timen eller brukt tiden på andre ting en å henge her under salghet.
Tilslutt er det bare å takke X-biss for att forumet forsetter på samme gode måte.
Er en forum mann på mange måter og det er vel bare båtplassen.no som det fortsatt er aktevitet igjen på.
De andre forumene jeg har vært aktiv på er enten nedlagt eller så er akteviteten så lav att det ikke er verdt å poste noe nytt der.

Redigert av pipe (see edit history)

Ett stort tack vill jag då framföra till Ingar O som med god känsla lyckats utveckla Baatplassen till det enastående fina forum det är. Ingenting på dessa breddgrader kommer ens i närheten.

Och Lycka till till nya Ägaren Bliss-x. Fortsätter det bara som det är så är det bra nog.

Och såklart samtidigt ett stort tack till alla kunniga skribenter som ställer sina erfarenheter till vårt förfogande!

:flag_sw:

Hakkannen skrev 20 minutter siden:

Godt forslag:thumbsup: Veldig godt forslag!

:thumbsup:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Grand Banks jr skrev for 22 timer siden:

Det koster å drifte et nettsted som dette. Kan ikke ligge på billigste servere,  for da ville det lagget mye regner jeg med. Softwaren er vel også lisensbelagt. Så med andre ord kostnader.

Det er også kostnader som ikke direkte kan måles i penger.  Har vært på flere forum hvor stifter/eier rett og slett har gått lei og bare slått av strømmen etter noen år pga for mye krangling og drama  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Spiller ingen rolle hvem som eier forumet så lenge innholdet fortsetter å være godt og en ikke blir nedrent av reklame(og det blir vi ikke). Om forumeier tjener noen kroner, er det vel unt. Det blir nok ikke så mange kronene i pluss om en tar med kostnader i kroner og timer som går med til å drive forumet.

Håper Båtplassen blir en stadig mer lukrativt geskjeft uansett hvem som eier den. Selvsagt ok at eier får inntekter via reklame, sponsing, abonnement, eller hva som helst annet som er lovlig. Det er ingen tvang eller rettighet forbundet å bruke en tjeneste som dette helt gratis. Skål til eier!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...