Jump to content

Edit History

bergetun

bergetun

Takk for alle svar og hjelp så langt. Dere er fantastiske  :) 

 

Siden jeg må kjøre bil i 7 timer tilsammen når jeg skal opp og bytte potentiometer og map sensor, vil jeg være mest mulig forberedt når jeg først tar turen.

Nå har jeg jo bare annenhånds informasjon om hvordan problemet oppleves.  Visst vi ser bort ifra det som kjøper sier om at det føles ut som at det er spaken som ikke responderer. Hva annet tror du det i såfall kunne være.?

 

La oss leke djevelens advokat ;) 
 

Husk, det er ingen alarm.

 

Kompressor er vel ikke en aktuell problemstilling på i turtallet (2800 + rpm) hvor feilen oppstår.?

Turboen jobber jo i det aktuelle rpm området, men en turbo er jo "dum" og stopper jo ikke bare plutselig i så høyt turtall for så å virke igjen?

Kjøper har heller ikke nevnt noe om mer røyk når det oppstår.


Vakuum/dårlig lufting i dieseltanken ? Da burde vel begge motorer ha stoppet hatt problemet.

Kan den få for lite diesel. Da ville det vel kommet en alarm ? 

 

Suger den "falsk luft" som det så fint heter ? Altså at det er luft i dieselen?  Det rimer vel ikke med at det ordner seg med å ta opp og ned spakene. 

 

Er det noe spjeld av noe slag som kan være problemet ? 

 

 

 

bergetun

bergetun

Takk for alle svar og hjelp så langt. Dere er fantastiske  :) 

 

Siden jeg må kjøre bil i 7 timer tilsammen når jeg skal opp og bytte potentiometer og map sensor, vil jeg være mest mulig forberedt når jeg først tar turen.

Nå har jeg jo bare annenhånds informasjon om hvordan problemet oppleves.  Visst vi ser bort ifra det som kjøper sier om at det føles ut som at det er spaken som ikke responderer. Hva annet tror du det i såfall kunne være.?

 

La oss leke djevelens advokat ;) 
 

Husk, det er ingen alarm.

 

Kompressor er vel ikke en aktuell problemstilling på i turtallet (2800 + rpm) hvor feilen oppstår.?

Turboen jobber jo i det aktuelle rpm området, men en turbo er jo "dum" og stopper jo ikke bare plutselig for så å virke igjen?

Kjøper har heller ikke nevnt noe om mer røyk når det oppstår.


Vakuum/dårlig lufting i dieseltanken ? Da burde vel begge motorer ha stoppet hatt problemet.

Kan den få for lite diesel. Da ville det vel kommet en alarm ? 

 

Suger den "falsk luft" som det så fint heter ? Altså at det er luft i dieselen?  Det rimer vel ikke med at det ordner seg med å ta opp og ned spakene. 

 

Er det noe spjeld av noe slag som kan være problemet ? 

 

 

 



×
×
  • Create New...