Jump to content

Thermo 1700 Varmer.

Kotnes

Recommended Posts

• 4 år senere...

Hallo.

Jeg har ikke fått startet min Thermo 1700-varmer i år. Den virket i fjor, men kunne være litt vrien å få fyr på. Kjøpte ny parafin til den, men det hjalp ikke. Lurer litt på de 3 slangene som går inn/ut av parafin-kanna: En er jo tilførsel av parafin til apparetet, så er det 2 slanger til.....regner med at dn ene av de er tilbakeføring av parafin fra varmeren (den svarte?). Så er det en slange til som jeg ikke helt skjønner hva er til....er det for å ha lufting til tanken? Denne er full av parafin....Noen som vet?

Regner med å kjøpe repsett i dag på Maritim....er det et universalsett som passer til denne? De hadde ett sett, men jeg vet ikke om dette er riktig....

Plenen

Redigert av Plenen (see edit history)

Da var ny glødetråd og annen innmat byttet i thermoen :-) og den virker som bare fy...., men det viser seg at jeg nå ikke får skrudd den av.

Selv om vifta slutter å gå virker det som om det fortsatt er gløding på den. Ikke bra. Var ikke slik før jeg startet reparasjonen....

Dessuten hjelper det ikke å skru av hovedbryteren på batteriene. Den virker like herlig allikevel. Det var heldigvis en sikring på strømledningen rett på utsiden av varmeren, så jeg får bruke den som hovedbryter. Noen som har vært borti at apparatet ikke skrur seg av?

Plenen

Hei!

Denne varmeren har en lang nedkjølingsperiode etter at du har sått den av. Den skal gå en 10 - 15 min etter at bryteren er slått av. Du må ikke slå den av før dette nedkjølingsprogrammet er avsluttet. Vis litt tolmodighet så skal du se at den kanskje er i skjønneste orden?

Selv om vifta slutter å gå virker det som om det fortsatt er gløding på den. Ikke bra. Var ikke slik før jeg startet reparasjonen....
Hei.

Håper at det er som du sier at "det bare virker som" at det fortsatt er gløding når du skrur av. Det skal kun være gløding et par minutter når du starter opp og gødingen skal jo slo seg av når lampeoljen starter å brenne.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...