Jump to content

Ekkolodd til Yamarin 63dc (2022-modell)

Propellant

Recommended Posts

Vi har nylig gått til innkjøp av en Yamarin 63dc 2022-modell (med Yamarin Q kartplotter) og er så langt VELDIG fornøyd, men båten ble levert uten ekkolodd som er noe vi må ettermontere. Men hva slags ekkolodd kan vi bruke her? Jeg har sett noen skikkelig imponerende saker på bl.a. Youtube hvor man får nærmest en 3D-presentasjon av havbunnen på plotteren (f.eks. Raymarine RealVision), men er usikker på om dette egentlig har noe for seg eller om det bare er en gimmick?

Jeg er også usikker på om Yamarin-kartplotteren faktisk støtter dette, men så langt jeg kan se så er den kompatibel med Raymarine CP100 sonar som har noe som heter CHIRP DownVision. Er det det samme som RealVision?

Vi kommer vel for det meste til å bruke den kanskje til litt fisking men mest for å sjekke dybden og havbunnen så et helt standard ekkolodd funker forsåvidt det også. Er svingeren forresten noe man enkelt kan installere selv eller anbefales det å sette jobben bort til noen med litt mer peiling? Tips og erfaring mottas med takk. :)

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...