Jump to content

Edit History

TomF

TomF

Takk for utfyllende svar.  Jeg har også vurdert å lage noe, men det "behageligste" er jo om det er noe som bare passer rett inn.

Båten veier ca det samme som din.   Hovedårsak til at jeg vil ha den over på en tralle er at jeg da at jeg kan låne en henger til opptak og utseting, og slipper å lagre denne noe sted på sommertid.

Jeg er imidlertid litt usikker på,om den jeg har linket til er lang nok til å «balansere» båten rundt på. Jeg må legge den over på tralla fra hengeren og få den til å ligge stabilt på den til jeg får rullet den på plass og sikret den, og tilsvarende når den skal opp igjen på henger.

Utfordringen jeg ser for meg da er at en tralle som er kort er lettere å få den over på - lettere å få bakenden på båten helt over på tralla, mens en lenger tralle er kanskje mer stabil og lettere å håndtere senere, men vanskeligere å få båten helt over på når du står flatt og skal ha båten fra henger til tralle.

Hvis  du orker å finne frem bilder så ser jeg gjerne dem :)

TomF

TomF

Takk for utfyllende svar.  Jeg har også vurdert å lage noe, men det "behageligste" er jo om det er noe som bare passer rett inn.

båten veier ca det samme som din.   Hovedårsak til at jeg vil ha den over på en tralle er at jeg da at jeg kan låne en henger til opptak og utseting, og slipper å lagre denne noe sted på sommertid.

jeg er imidlertid litt usikker på,om den jeg har linket til er lang nok tilå "balansere" båten rundt på. Jeg må legge den over på tralla fra hengeren og få den til å ligge stabilt på den til jeg får rullet den på plass og sikret den, og tilsvarende når den skal opp igjen på henger.

hvis du orker å finne frem bilder så ser jeg gjerne dem :)

• Create New...