Jump to content

Stag til gir i undervannshus Johnson 9,9 - vrient å montere

Tariq

Recommended Posts

Vi har byttet gummiforbindelsen/fester mellom motor og feste på vår Johnson 9,9 87-88 modell. I den forbindelse måtte blokka av, og staget til giret i undevannshuset ble demontert ved blokka. I etterpåklokskapens navn burde det ha vært demontert i undervannshuset, for det er vrient å få det montert igjen. Undervannshuset er nå av, og staget løsnet i begge ender. Vi må først få det opp til blokka gjennom stammen, og montert det der oppe, og så montere forbindelsen i undervannshuset. Hva er trikset for å få det gjennom? Stikker man det opp nedenfra treffer det ikke gummimuffa det skal gjennom ved blokka uten å bøyes en del, og det er veldig vrient. Om man stikker det ovenfra så er det tilsvarende problem, den må bøyes på vei ned. Hva er "trikset" her for remontering?

Jeg mener du fester det oppe først, deretter fester girkassa. Jeg mener du får bedre plass ved å sette hendelen i revers og girkassa i forover - eller kanskje det var motsatt. 

Jeg har hatt dette fra hverandre selv men kan ikke huske at det var problematisk - men jeg satt altså undervannshuset på igjen til slutt. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...