Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Jeg er heller ikke synsk og vet hva som har skjedd. Det eneste jeg vet at det har blåst der, og at det har blåst stikker og strå i forkant og under ferden. Jeg vet at at Väderöarna gir 'falsk' informasjon på østsiden om hvordan det er på vestsiden når man kommer ut fra Grebbestad og Fjällbacka.

Båten er rapportert 'skipsvrak' nord på Väderöarna. Den har følgelig truffet land på Väderöarna slik jeg leser avisene.

Så kommer det an på den enkelte. For meg er 10 m/s midt i trynet for motor noe jeg ikke driver med frivillig. Men jeg har blitt overfalt av 15 m/s medvind i området der på vei over fra Skagen til Väcker fyr. Og det var nærmest som å være i en vaskemaskin. Seilbåten vi hadde den gangen hadde baugen under vann helt inn til forluka.

For øvrig har jeg ikke noe problemer med å kommentere denslags. Rett og slett for å informere om at det er en del ugreie passasjer uti der. Og selv 10 m/s fra Skagerrak kan være mye vind. Når to meter brått plutslig spretter opp som troll av eske.  Derfor bør man være forsiktig. Det er meldingen min. Og jeg ferdes en del i området. 

Ser ikke noen grunn til å skuffe slike vurderinger under teppet.

Hulda

Hulda

Jeg er heller ikke synsk og vet hva som har skjedd. Det eneste jeg vet at det har blåst der, og at det har blåst stikker og strå i forkant og under ferden. Jeg vet at at Väderöarna gir 'falsk' informasjon på østsiden om hvordan det er på vestsiden når man kommer ut fra Grebbestad og Fjällbacka.

Båten er rapportert 'skipsvrak' nord på Väderöarna. Den har følgelig truffet land på Väderöarna slik jeg leser avisene.

Så kommer det an på den enkelte. For meg er 10 m/s midt i trynet for motor noe jeg ikke driver med frivillig. Men jeg har blitt overfalt av 15 m/s medvind i området der på vei over fra Skagen. Og det var nærmest som å være i en vaskemaskin. Seilbåten vi hadde den gangen hadde baugen under vann helt inn til forluka.

• Create New...