dennrick
Jeg sier meg enig i rosen som fremkommer over om servicen RR klarer å yte i denne saken @lurvetass, nå midt i ferien. Godt at dere og båten bli ivaretatt på en så god måte. Bortsett fra kostnadene, så er jeg glad på deres vegne, for nå kan dere kanskje komme dere på vannet igjen snart og ha båt resten av ferien. Jeg trodde nesten det kunne være game over for dere i denne båtferien.
Etter vår hendelse så tegnet jeg motorskadeforsikring. Jeg husker jeg kom med båten i august med en havarert babord, en styrbord som stoppet ca 50% av gangene da jeg tok den ut av revers pga drev/gir trøbbelet, samt en thruster som nesten ikke virket. Han ene Ringstad tok meg imot på brygga og spurte: "Jasså, skal du ha ny motor igjen" ? De hadde jo også byttet styrbord i 2014 som nevnt over.
Jeg kan veldig lite om motorer, men jeg ble bare litt nysgjerrig på om det er samme sylinderstempel som har gått, uten at jeg vet om det har noen betydning. Vet ikke om det er nr 1 som er nærmest den kortenden av motoren der remhjul og reimer står ? Det var ihvertfall den som hadde gått her. Så ble jeg også nysgjerrig på bildet, for det nesten "kjente jeg igjen". Se bildet fra skaden vi hadde under. I tillegg hadde vi skjæreskader i samme sylindere også. Jeg tror av bildene jeg har at det hang sammen med hvordan siden på stempelet så ut etter gjennomslaget.
Jeg syntes bare det så ut som om hullet hadde samme "profil" og var på samme sted, eller kanskje 180 grader på motsatt sted? (For hva det kan være verdt).
Uansett, lykke til videre i saken !