Jump to content

Edit History

Bonus

Bonus

lurvetass skrev for 12 timer siden:

… Men den har aldri vært kjørt med for høy temp.

Utrolig bra at RR klarer å prioritere dere midt i høysesongen 🏆

Men, selve kjerneårsaken til havariene (lurvetass og dennrick) vil være utrolig interessant å få fram.

Jeg oppfatter at ingen har overbelastet driftskalde motorer, for lite kjøleveske, smøreolje e.l. Så, på meg virker det som at driftsituasjonene er innenfor grensene.

Kan det da være et belastningsproblem utløst av (for) tunge propeller, og at dette har resultert i et veldig lokalt termisk problem rundt stempeltoppen(e)?

dennrick hadde jo to motorer og skjevbelastning mellom disse. Lurvetass har en motor. Hmm … 😮

Bonus

Bonus

Men, selve kjerneårsaken til havariene (lurvetass og dennrick) vil være utrolig interessant å få fram.

Jeg oppfatter at ingen har overbelastet driftskalde motorer, for lite kjøleveske, smøreolje e.l. Så, på meg virker det som at driftsituasjonene er innenfor grensene.

Kan det da være et belastningsproblem utløst av for tunge propeller, og at dette har resultert i et veldig lokalt termisk problem rundt stempeltoppen(e)?

dennrick hadde jo to motorer og skjevbelastning mellom disse. Lurvetass har en motor. Hmm … 😮

Bonus

Bonus

Jeg oppfatter at ingen har overbelastet driftskalde motorer, for lite kjøleveske, sømreolje e.l. Så, på meg virker det som at driftsituasjonene er innenfor grensene.

Kan det da være et belastningsproblem utløst av for tunge propeller, og at dette har resultert i et veldig lokalt termisk problem rundt stempeltoppen(e)?

• Create New...