mrtiger Startet 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2022 (redigert) Hei, hvilken nettside eller app anbefaler dere for å se vindretninger/styrke og varsel. yr.no har jo nesten feil hver dag her på Hvaler. de har riktignok mye rett i vindretning, men prognosene er dårlige. Redigert 10.Juli.2022 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2022 Når du sjekker styrke på vind på yr, hvor er det du bruker som referansested. Her i Arendal er det fryktelig mange som klager på yr, og at det alltid blir mer vind på sjøen enn det yr melder. Men de sjekker vær for Arendal. Skal de få riktig varsel, må de sjekke på fyrene langs kysten. For Arendal gjelder jo da Torungen Fyr. Jeg sjekker av og til varsel på østlandet i forbindelse med turer jeg drar på, å da er det Færder og Strømtangen Fyr jeg sjekker. Synes ofte de treffer innenfor det som er akseptabelt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
to-vid Svart 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2022 Se denne posten som jeg nettopp postet. Bruker stort sett alltid "Sejladsudsikt" når jeg skal sjekke vindhastighet/retning Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2022 Windfinder.com Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2022 Yr hadde kystvarsel før som fungerte rimelig bra. Personlig bruker jeg Windy, dog er det vindkast som jeg planlegger etter, og ikke (middel)vind. Barenstwatch er et must i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.