Jump to content

Edit History

Nybrott

Nybrott

Hei igjen folkens. Da har jeg hatt en mekaniker til å gå over dieselsystemet. Byttet noen slanger, kobberskiver og slangeklemmer. Demonterte og sjekket begge filter. Fant rustvann når han demonterte på høytrykkssiden. Kjørte på med en flaske dieselrens. Luftet til slutt. Prøvde båten i dag. Merket etter 30 min at motoren begynte å miste turtall. Snudde å kjørte hjem. Mistet totalt ca 150-200 rpm. Når jeg dro ned til tomgang gikk den fint. Når jeg satt den i revers holdt den på å stoppe, men holdt seg gående. Lot den stå litt på tomgang, og da gikk den fint. Er dette tegn på luft i diesel, eller er det andre ting som kan være problemet. Planlegger å kontakte mekanikeren igjen, men med 750 i timen kunne det være greit om det var noen av dere som har erfaring med disse symptomene. 

Nybrott

Nybrott

Hei igjen folkens. Da har jeg hatt en mekaniker til å gå over dieselsystemet. Byttet noen slanger, kobberskiver og slangeklemmer. Demonterte og sjekket begge filter. Fant rustvann når han demonterte på høytrykkssiden. Kjørte på med en flaske dieselrens. Luftet til slutt. Prøvde båten i dag. Merket etter 30 min at motoren begynte å miste turtall. Snudde å kjørte hjem. Mistet totalt ca 150-200 rpm. Når jeg dro ned til tomgang holdt den på å stoppe, men holdt seg gående. Lot den stå litt på tomgang, og da gikk den fint. Er dette tegn på luft i diesel, eller er det andre ting som kan være problemet. Planlegger å kontakte mekanikeren igjen, men med 750 i timen kunne det være greit om det var noen av dere som har erfaring med disse symptomene. 

• Create New...