Jump to content

Mercruiser D-Tronic 250 99mod problemer

xcuze

Recommended Posts

Har problemer med motoren min, i fjor så stoppet den, om jeg satt den i gir (kun ved varm motor) startet opp uten probler igjen hver gang, men måtte jobbe med og ruse den opp, før jeg kunne sette den i gir. Da gikk den strøkent frem til jeg stoppet den igjen… i år, så stopper den når jeg skal legge til. Og må jobbe fremover og bakover. Jeg må også gi full fart, og vente 4-5 sekunder før motor «reagerer». Noen som har hvert borti no sånt før? Har disse motorene no tps feks? Finner ikke noe når jeg googler, så tviler litt… kan der være map sensor som tuller med meg? 

MAP sensor skal normalt ikke gi den type feil som du beskriver her. Må si det var en noe snodig feil, men er oppplagt noe ved dieseltilførselen som feiler. Har lest om forskjellige merkelige symptomer som kommer av feil på dyse nr 1, som også er den som har sensor. Denne kan enkelt sjekkes ved og ta av kobling og ohme rett på kabler på dyse, skal være rundt 100ohm. 

Fødepumpe som feiler ved lavt turtall? Denne koster vel bare 1000lappen eller der omkring, langt rimeligere enn dyse nr 1 i alle fall. 

Bor forresten en hyggelig mercruiser eier i Vestfold som jeg tidligere fikk låne et Rinda diagnose verktøy av, mulig han har dette ennå.

Redigert av Førstefender (see edit history)

Tror ikke man nødvendigvis får korrekt diagnose på dyse nr. 1 kun ved å ohme den. Diagnoseverktøyet må nok fram.

For de som er så heldige å bo i sør-troms så har jeg nettopp kjøpt Rinda :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Takk for svar, får se om jeg får tak i noen med diagnose da! Tenker også diesel, men er så rart at den er så lettstartet. Også etter at den har stoppet. Derfor jeg lurer på om det fekt er en tps ( Throttle position sensor )

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...