dieselfan
V88 skrev for 16 timer siden:er nok en stor fordel å følge med på fast tank og vannustskiller. Har aldri hatt problemer uten å drenere på yamaha . Men det er nok lurt ja.
Vet ikke om du er klar over det allerede... men bensinen er en helt annen i dag enn for 5 år siden, så det som var greit før er slettes ikke greit i dag.
Vi som er vant til at det var sånn, må rett og slett endre på vaner og tilpasse oss til at nå tilsettes 5% alkoholer (private målinger rundt om i Norge viser mye høyere verdier også)
La oss kalle det "sprit" så er alle med. Sprit emulgerer vann (blander seg med fullstending) og smuggler vann forbi filter og vannutskillere...
Så, når det står en stund, så felles vannet ut og legger seg i bunnen av forgassere og feks tanker og akkumulatorer i injection systemer. Vi ser også dannelse av forskjellige rare substanser i bunnfallet, noe kan ligne på honning, gele, fruktsuppe++
De store variasjonene er trolig relatert til at bensinen fra de forskjellige selskapene er ganske forskjellig.
Moralen er enkel: Vær så snill, gjør det til en nødvendig vane å drenere der hvor vann samler seg.
Glem tilsetningsstoffer, de fleste av disse er utforsket etter slik bensinen var før og har minimal effekt eller forverrer situasjonen, slik bensinen er idag...