Jump to content

Edit History

Flow

Flow

Har samme utfordring med min 41P motor; som har ganske høy stigning fra inntak til sjøvannsfilter, deretter skal vannet et ganske langt strekk via oljekjøleren til gearet, før vannet endelig kommer frem til vannpumpen. Det blir fort et stort volum luft i slangene som kan bidra til at du ikke får tilstrekkelig vakuum til at pumpen suger. Når jeg har fått fylt hele sløyfa med vann (og oppnådd vakuum i systemet) er dette ikke noe problem resten av sesongen.

Jeg gjør følgende:

Steng vanninntak og fyll så mye du klarer av vann fra topp av sjøvannsfilter.

Sett lokket på sjøvannsfilteret.

Start motoren, og "jump" ned og åpne kraven til vanninntaket så raskt du klarer (evt. med en medhjelper).

Gjenta rutinen overfor hvis dette ikke fungerer første gang. Steng da først kranen til sjøvannsinntaket før du tar av lokket på sjøvannsfilteret.

Flow

Flow

Har samme utfordring med min 41P motor; som har ganske høy stigning fra inntak til sjøvannsfilter, deretter skal vannet et ganske langt strekk via oljekjøleren til gearet, før vannet endelig kommer frem til vannpumpen. Det blir fort et stort volum luft i slangene som kan bidra til at du ikke får tilstrekkelig vakuum til at pumpen suger. Når jeg har fått fylt hele sløyfa med vann (og oppnådd vakuum er det ikke noe problem resten av sommeren.

Jeg gjør følgende:

Steng vanninntak og fyll så mye du klarer av vann fra topp av sjøvannsfilter.

Sett lokket på sjøvannsfilteret.

Start motoren, og "jump" ned og åpne kraven til vanninntaket så raskt du klarer (evt. med en medhjelper).

Gjenta rutinen overfor hvis dette ikke fungerer første gang. Steng da først kranen til sjøvannsinntaket før du tar av lokket på sjøvannsfilteret.

• Create New...