Jump to content

Edit History

frankive

frankive

Har i dag noen fete kabler (må være 75m2) fra batteribanken akter og frem til baugthrusteren på min Beneteau Antares 7.80 (25 fot).

Vil vel tippe et strekk på 8-9 meter hver vei. 

Skal nå installere ankervinsj i baugen, hvor kravet i utgangspunktet er 16m2 fra Quick såfremt strekket ikke er mer enn 20m frem og tilbake, altså godt innenfor i min båt.

Men istedenfor å kjøpe nesten 20m 16m2, tenker jeg kanskje at det må være like greit å bare koble seg på kabelen til thrusteren som allerede er der? Det er ikke et batteri i baugen.

Thrusteren vil aldri bli kjørt samtidig som ankervinsj (i verste fall går vel bare hovedsikringen til thurster på 150A? Tenker det må være snusfornuftig å installere 2 gode BEP-splinter foran og koble thruster og ankervinsj til denne.

Noen synspunkter på dette, noe jeg ikke helt har fått med meg?

frankive

frankive

Har i dag noen fete kabler (må være 75m2) fra batteribanken akter og frem til baugthrusteren på min Beneteau Antares 7.80 (25 fot).

Vil vel tippe et strekk på 8-9 meter hver vei. 

Skal nå installere ankervinsj i baugen, hvor kravet i utgangspunktet er 16m2 fra Quick såfremt strekket ikke er mer enn 20m frem og tilbake, altså godt innenfor i min båt.

Men istedetfor å kjøpe nesten 20m 16m2, tenker jeg kanskje at det må være like greit å bare koble seg på kabelen til thrusteren som allerede er der? Det er ikke et batteri i baugen.

Thrusteren vil aldri bli kjørt samtidig som ankervinsj (i verste fall går vel bare hovedsikringen til baugproppelen på 150A? Tenker det må være snusfornuftig å installere 2 gode BEP-splinter foran og koble thruster og ankervinsj til denne.

Noen synspunkter på dette, noe jeg ikke helt har fått med meg?

• Create New...