Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Vi har en GH 11 LS med en ganske lett Mercury totakt 2 syl 30hk på hytta, den runder 30 knop med en ganske dårlig propell, og det kjennes fort nok i de fleste tilfeller. Sett på rett stålpropell og den gjør fort 34 + knop. 2 tunge voksne sittende på benken bak rattet går fint i planefart, men en må gå litt fremover når man går ned fra plan.
Jeg ville som ideell motor på gh 11 foretrekke f eks yamaha totakt 30hk 3 syl. Har sett 40hk og den var litt for tung i hekken. Men den går fort bakpå når den slipper taket i bølgene. 70hk vil etter min mening ødelegge båtens kule oppførsel og gode sjøegenskaper. Eneste jeg har kjørt på lignende størrelse som går bedre og tørrere i sjøen er Musling 370, men den er også 1 fot større. Den tåler mer motor også.

Lingefan

Lingefan

Vi har en GH 11 LS med Mercury 2 syl 30hk på hytta, den runder 30 knop med en ganske dårlig propell, og det kjennes fort nok i de fleste tilfeller. Sett på rett stålpropell og den gjør fort 34 + knop. 2 tunge voksne sittende på benken bak rattet går fint i planefart, men en må gå litt fremover når man går ned fra plan.
Jeg ville som ideell motor på gh 11 foretrekke f eks yamaha 30hk 3 syl. Har sett 40hk og den var litt for tung i hekken. Men den går fort bakpå når den slipper taket i bølgene. 70hk vil etter min mening ødelegge båtens kule oppførsel og gode sjøegenskaper. Eneste jeg har kjørt på lignende størrelse som går bedre og tørrere i sjøen er Musling 370, men den er også 1 fot større. Den tåler mer motor også.

Lingefan

Lingefan

Vi har en GH 11 LS med 30hk på hytta, den runder 30 knop og det kjennes fort nok i de fleste tilfeller. 2 tunge voksne sittende på benken bak rattet går fint. Jeg ville foretrekke f eks yamaha 30hk 3 syl. Har sett 40hk og den var tung i hekken. Men den går fort bakpå når den slipper taket i bølgene. 70hk vil etter min mening ødelegge båtens kule oppførsel og gode sjøegenskaper. Eneste jeg har kjørt på lignende størrelse som går bedre og tørrere i sjøen er Musling 370, men den er også 1 fot større. Den tåler mer motor også.

• Create New...