risaasen Startet 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2022 Askeladde Voyager 705 - mercruiser motor. Når kald så stopper den når vi skifter gear. Hvis vi er raske og tar den over neutral og litt mot forward klarer vi forhinder dette. Skjer kun ved kald motor. Har fått tips om å justere litt på vaier så microbryter som kutter tenning sylindre blir litt forskjøvet, men usikker på hvilke av disse på bildet som skla justeres ? Sitér dette innlegget Link to post
T Sventon Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 (redigert) https://www.drevman.se/html/vxlwirejustering.html Annars är det ofta växelwiren mellan skiftplatta och drev som kärvar. Redigert 13.Juli.2022 av T Sventon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 Ja det er antagelig dags å skifte girwire. Den fra drevet, ikkje fra kontrollboksen. Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 øk bitte litt på tomganturtall Sitér dette innlegget Link to post
risaasen Svart 14.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Ksnskje teste å øke bittelitt tomgang inntil bytt wire. Hvordan gjøres dette? Sitér dette innlegget Link to post
risaasen Svart 14.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Gearwire ut mot drev ble byttet ved vårservice av de som utførte service. Men den stopper fortsatt, så antar det da er justering. Men fortsatt litt usikker p hvem av wirene på bildet som man da må løsne og justere en omdreining eller to på de justeringstappene. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Ja nettopp. Da er den ikkje justert rett antagelig. Har linket til denne videoen før da eg synes den gir veldig god beskrivelse og veiledning på dette temaet. Sitér dette innlegget Link to post
N-D-780 Svart 14.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Vet ikke hvor gammel motoren din er, men du kan også sjekke ut IAC ventilen (dersom du har det på motoren), som skal justere luftmengden ved tomgang/ lavt turtall. Når denne begynner å bli dårlig, så vil den ikke regulere så mye som når ny. Byttes enkelt, da den sitter rett bak luftinntaket til motoren. Om motoren din har fungert ok tidligere, og nå sliter kan det være denne. IaC ventiler på Mercruiser motorer er visstnok et kjent problem, viklingene som styrer ventilsetet går varmt og smelter "innmaten" slik at "ventilstanga" setter seg. Det er denne enheten https://boatparts.no/bpn862998-3-8-1-l-air-valve-sensor-iac-ventil-for-mercruiser-3-0lmpi-4-3-mpi-5-0l-mpi-350-mag-mpi-mx6-2-mpi-8-1l-rec862998-erstatter-oem-nr-862998.html Jeg har selv byttet denne på min etter at jeg hadde samme problemer som deg, og det ble bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.