jepp. Startet 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2022 Hei Hva er det beste å spraye/smøre på strøm kontakter i båten så de ikke blir grønne eller irrer? Når dette skjer så blir det dårlig kontakt God sommer Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 Saueullsfett (Fluid Film eller tilsvarende) eller batteripolfett fungerer fint til å holde irr vekke fra kontakter og lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 I de siste 20 årene har jeg brukt vanlig gul vaselin. Jeg har så langt ikke hatt en eneste elektrisk feil. Selv ikke på lys som dukker nedi sjøen en gang iblant. Kontakter, pæresokler, hele greia med vanlig gul vaselin. Jeg har også brukt DowCorning C4. Gjør i praksis samme nytten, til 20 ganger prisen. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 Dielektrisk fett. Jeg har brukt Permatex og Hi-line, men Biltema sin bør også fungere. https://www.biltema.no/bilpleie/smoremiddel/fett/silikonfett-2000030629 I teknisk datablad står følgende: Biltema Silicone Grease is a superior quality, extreme temperature resistant dielectric grease which offers excellent water resiliency and corrosion protection. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2022 Biltema haræ også vaselinpray. Fin der det er trangt å komme til. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.