Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Som jeg sa, med «unntak av halvplankjøring tar de fleste hensyn».

Og halvplankjøring med 88 foter er ikke noe unntak fra hensynsløshet :wink:

Det verste jeg selv har opplevd fortøyd var en gang jeg lå i drøbak gjestehavn(nye delen). Long side på innsiden av ytterste brygge med 42 foter.

Det hadde gått helt dint gjennom hele ettermiddagen i forveien, kveld, natt og morgen med all skipstrafikk passerende uten problemer eller nøkking. Så dagen etter kom først colour line (som gikk helt fint), så kom en princess 78 i ca 15-18 knop sammen med en eller to store halvplanere til, bølgene bygget seg opp. Den og de samlet lagde altså så enorme bølger at min 42 foter og flere andre jevnstore båter ble slengt i motstatt retning av den tunge bølgebryter bryggen.

Det ble kraftig nøkking til tross for all verdens slakke spring. Bryggen gikk i «5 knop» ene veien mens båten gikk tilsvarende bakover.

Har ikke ligget på den bryggen etter det uten å være obs på slike båter.

Lingefan

Lingefan

Det verste jeg selv har opplevd fortøyd var en gang jeg lå i drøbak gjestehavn(nye delen). Long side på innsiden av ytterste brygge med 42 foter.

Det hadde gått helt dint gjennom hele ettermiddagen i forveien, kveld, natt og morgen. Så dagen etter kom først colour line (som gikk helt fint), så kom en princess 78 i ca 15-18 knop. Den lagde altså så enorme bølger at min 42 foter og flere andre jevnstore båter ble slengt i motstatt retning av den tunge bølgebryter bryggen.

Det ble kraftig nøkking til tross for all verdens slakke spring. Bryggen gikk i «5 knop» ene veien mens båten gikk tilsvarende bakover.

Har ikke ligget på den bryggen etter det uten å være obs på slike båter.

Lingefan

Lingefan

Det hadde gått helt dint gjennom hele ettermiddagen i forveien, kveld, natt og morgen. Så dagen etter kom først colour line (som gikk helt fint), så kom en princess 78 i ca 15-18 knop. Den lagde altså så enorme bølger at min 42 foter og flere andre jevnstore båter ble slengt i motstatt retning av den tunge bølgebryter bryggen.

Har ikke ligget på den bryggen etter det uten p være obs på slike båter.

Lingefan

Lingefan

• Create New...