tom Cognac
Komodo skrev 1 time siden:arosnes skrev for 3 timer siden:Jeg kjørte gjennom Nordbytunnelen retning sørover i dag med bil, og der er det et betongskjær i tunnelåpningen. Passerte i 90 km/t med bare 50 cm klaring. Gikk helt fint det. Hadde god styrefart.
Og du mener dette er et sammenlignbart eksempel? Meg bekjent er det ikke normalt å ta morgenbadet midt i Nordbytunnelen.
Jeg kom til å tenke på Stutum (Bjørn Sand - fra NRK på -70-tallet), han pleide å si:
"Det er ikke høy fart som dreper i trafikken, det er alle de jævla bråstoppene!"
Nå har jeg skumlest noen kommentarer her (tilbake til side 3), jeg forundres stadig over hvor lite (mange) folk respekterer sjøen (de skjønner ikke at den kan være farlig), respekterer lover og regler og er nærmest gjennomsyret av egoisme i sin oppførsel på sjøen (og ellers også for den saks skyld). Vi har det for godt i dette landet (mange tjener alt for mye), vi har mistet respekten/høfligheten for hverandre, vi bryr oss ikke om hverandre. Vi tenger en ny verdenskrig for å få tilbake dugnadsånden, samarbeidsviljen og nestekjærligheten. (Jeg håper inderlig ikke jeg er sanndrømt, selv om det ser stygt ut i Ukraina!)