Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

@Bitteliten, den kommentaren forstod jeg ikke så mye av. Mulig det er et uttrykk jeg ikke kjenner til. Flått og veps etc. :smiley:

Hvordan er IPS å kjøre? Sammenliknet med drev og fast aksling? Har aldri hørt noe om IPS utenom de gode egenskapene for finmanøvrering og at de er drivstofføkonomiske pga forovervendte propeller og plassering under båten.

Jeg har bare kjørt twin ips, vannjet og drev. Aldri twin aksling. 

det sies at IPS ligger midt i mellom aksling og drev. 

Jeg opplevde IPS som meget manøvrerbart i høy fart. Og som andre motorbåter er det mye avdrift i lav fart. Der har IPS samme svakhet som alle andre motorbåter. 

ved manøvrering i lav fart under 5 knop i havn kan man bruke joystick.  

jeg skjønner fortsatt ikke oppstandelsen over kjøringen til Deltaen. De var alene i trangt farvann. Og har meget god oversikt fra høy styrplass. At en mann med kamera på ei hytte og en vg journalist reagerer får så være. Dette er ikke annerledes enn rutebåter på Vestlandet kjører

Bitteliten

Bitteliten

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

@Bitteliten, den kommentaren forstod jeg ikke så mye av. Mulig det er et uttrykk jeg ikke kjenner til. Flått og veps etc. :smiley:

Hvordan er IPS å kjøre? Sammenliknet med drev og fast aksling? Har aldri hørt noe om IPS utenom de gode egenskapene for finmanøvrering og at de er drivstofføkonomiske pga forovervendte propeller og plassering under båten.

Jeg har bare kjørt twin ips, vannjet og drev. Aldri twin aksling. 

det sies at IPS ligger midt i mellom aksling og drev. 

Jeg opplevde IPS som meget manøvrerbart i høy fart. Og som andre motorbåter er det mye avdrift i lav fart. Der har IPS samme svakhet som alle andre motorbåter. 

ved manøvrering i lav fart under 5 knop i havn kan man bruke joystick.  

• Create New...