Oddgud Startet 14.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2022 Hei der ute, jeg har en Rans cabin med en Yanmar 4JH-DTE med Kenzaki KBW21 gir. Problemet er at når jeg setter den i revers så kobler ikke giret inn kun gassen. Er det noen som vet hva det kan komme av. Jeg lurer evt å bytte giret for og få litt mere hastighet, hva bør jeg evt bytte til? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Har du sjekket gearvaieren og at den beveger hendelen på gearet? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Oddgud Svart 14.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Hei, den beveger seg. Men kan det være nok? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 (redigert) Hendelen skal bevege seg like langt i stilling forover som akterover. Alt om din motor og gear finner du i den komplette servicemanualen, Gearet ditt i kapittel 7a. http://sagaforumet.com/yanmar-manual/4JHE/manual.pdf Redigert 14.Juli.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Oddgud Svart 14.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2022 Takker så mye for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2022 Om det ikke er wire så kan det være slitt kon Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 15.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2022 Som nevnt over her kan det være vandringen på gearwire er ute av stilling, Ja i hvertfall det som er billigst.. Sjekkes lett ved å betjene "spak" direjkte på gearet. Pleide å koble vekk wiren på gearet for å være helt sikker hvis det var tvil. Oftest er det en splint som må fjernes. Husk det er noen tynne skiver på "bolten" som lett havner i kjølen hvis du tar den av, Blopp.... Sitér dette innlegget Link to post
Oddgud Svart 15.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2022 Hei ja det var et godt tips, må bruke eliminerings metoden. Skal teste det. Takker så mye for svar.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.