Jump to content

Edit History

NovaMan

NovaMan

Jeg har endelig fått tak i et nytt (brukt) rele, og da fungerer baugtrusteren når jeg setter spenning rett inn på styrestrømmen til releet. Når jeg derimot kobler til en ny SidePower joystick så står trusteren nærmest og hakker, så det virker ikke som releet får nok strøm til å fungere. Jeg har lest at disse joystick'ene ikke leverer mer enn noen milli-ampere ut, og det er kanskje for lite til å styre releet?

Hvis dette er korrekt; finnes det noen muligheter til å øke denne strømstyrken? Eller er jeg helt på villspor? Jeg kunne jo selvfølgelig prøve med slike releer som vi brukte på 1000-metere på biler i gamle dager, men det blir mye leamikk.

NovaMan

NovaMan

Jeg har endelig fått tak i et nytt (brukt) rele, og da fungerer baugtrusteren når jeg setter spenning rett inn på styrestrømmen til releet. Når jeg derimot kobler til en ny SidePower joystick så står trusteren nærmest og hakker, så det virker ikke som releet får nok strøm til å fungere. Jeg har lest at disse joystick'ene ikke leverer mer enn noen milli-ampere ut, og det er kanskje for lite til å styre releet?

Hvis dette er korrekt; finnes det noen muligheter til å øke denne strømstyrken? Eller er jeg helt på villspor? Jeg kunne jo selvfølgelig prøve med slike releer som vi brukte på 100-metere på biler i gamle dager, men det blir mye leamikk.

• Create New...