Jump to content

Yamaha 9,9 2 takter 2008 modell - fjerne plombe?

HenriMeg

Recommended Posts

det er mulig å oppgradere 9,9 4T dersom de er bygd på samme blokk som sin 15/20hk "storebror"

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev for 3 timer siden:

det er mulig å oppgradere 9,9 4T dersom de er bygd på samme blokk som sin 15/20hk "storebror"

Som skrevet her av @ivar. I følge det som jeg kan se fra den yamaha-service manualen jeg har liggende og som dekker motorer fra 4hk og oppover. Så ser det ut til at både 9,9 og 15hk har en blokk på 246ccm. Sjekk hva som står på blokka. Så er det å grave videre i hva som er «plombe» om det er forskjeller i forgasser eller noen som F.eks på tidligere 6hk yamaha, en restriksjon av eksostrompet.  

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

totakteren er 246cc , den "lille" 9,9'en som deler blokk med 8hk er 212cc.   9,9 sport som kan oppgraderes er 362cc om jeg ikke husker feil

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

HenriMeg skrev for 10 timer siden:

Jeg vurderer kjøpe en YAMAHA 2 takter 2008 modell med kort stamme.

Anbefaler at du deler bilde av motor skiltet som står på venstre side av braketten så skal vi hjelpe deg med å finne ut hva som gjelder for den motoren. Er den ikke Norsk så er det 3 forskjellige modeller og oppskriften er ikke lik på disse. Det er ganske vanlig at annonserte motorer ikke er så nye som eieren påstår... så det kan lønne seg å få litt hjelp:thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...