Jump to content

Får ikke opp turtall når den settes i gir VP TAMD61a

Wintonsen

Recommended Posts

Har et problem som plutselig dukket opp. 
Når jeg setter båten i gir får jeg ikke opp turtall og den begynner og riste. I fri virker det som om alt er normal og turtallet går rett opp. Kun ved belastning, hva kan den mest normale (hvis det finnes) tingen være ? På forhånd takk for tilbakemelding ;-). PS Nye filter diesel/luft nyoverhalt turbo og akselen dreier lett :-(

Men det jeg lurer litt på, kanskje et dumt spørsmål, men hvis det er slik og du kjører på en motor og du ser akslingen sviver lett med, kan det være det da? Så prøvde jeg og dreie på akslingen inni båten og det var ikke noe problem, dreide lett rundt, samme er det når jeg kjører så ser jeg at den sviver rundt ;-) Ville ikke det da tyde på at det ikke er noe der ?  Eller er det noe forskjell når jeg setter den i gir ? 
PS Nå tenker jeg på tau etc, for båten har ikke vært lenge i vannet.

Redigert av Wintonsen (see edit history)

Jo det kan du gjerne si, men i feilsøking må du begynne i en ende og følge det sporet til endes.

Enten avkrefte eller bekrefte før man hiver seg på neste punkt.

Begynne med det enkleste og billigste.

Har vi kanskje med en skikkelig pyse å gjøre her?. Ja redd for litt kaldt vann.. :lol: :giggle: :lol:     :thumbsup:

Hei alle dere som har svart på det jeg lurte på, tusen takk for tilbakemeldingen og alle gode tips. Da var noe som heter, det enkleste er ofte det beste, og start en plass og jobb seg videre der fra. Da fikk jeg tak i et kamera og der var feilen gitt, ja ;-) tau i propellen, forsto ikke helt hvorfor akselen sveiv så lett rundt med tau,  men ikke når jeg satt den i gir. Så i morgen kommer det en og kutter det vekk. Håper det kun var det. Da takker jeg nok en gang alle sammen og ha en riktig god sommer alle sammen ;-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...