Furre Startet 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2022 (redigert) Et 25mm rør begynte å lekke på kjølevann til generator. Tror det var 316. Men 20år med en rusten rørklemme rundt, resulterte i nok pittings til lekkasje. Fant bare et 304 tynnvegget rør i farten som får holde i sommer. Men hva kan jeg erstatte det med? Er det kun tykkvegget 316 som gjelder eller kan jeg bruke tynnvegget 316? Etter en runde på google kom jeg frem til PVC rør til saltvannsakvarier, kan det gjøre nytten i båten eller blir PVC sprøtt etter hvert? Dette er sjøvann før impeller på generator, så er uten trykk og kaldt. Det må være rør da en slange i rett dimensjon ikke får plass under generatoren. Redigert 17.Juli.2022 av Furre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Ikkeno strålevarme av betydning? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 AISI 316 minimum eller sjøvannsbestandig (avsinkingsherdet) messing. Sitér dette innlegget Link to post
Furre Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Dieselfan: står i generator huset som sikkert blir litt varmt. Men står under generator delen så ingen direkte strålevarme. Hulda: Takk, det jeg trodde. Har du noen tanker om godstykkelse? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Spiller ingen rolle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.