Matbåt Startet 17.Juli.2022 Del på Facebook Startet 17.Juli.2022 Jeg lure på om noen vet hva slags båt dette er? Det er en eldre glassfiber båt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.August.2022 Del på Facebook Svart 10.August.2022 Jeg har for 30 år siden kjørt en liknende båt. Ingen anelse om den var helt lik, eller merke. Ser ganske lettplanende ut, og ikke så god i mye bølger. Sikkert lett når den ikke har innerliner. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hakkannen Svart 10.August.2022 Del på Facebook Svart 10.August.2022 Jonaks skrev 57 minutter siden: Hjemmestøpt skrap Før innerliner ble standarden var det ikke uvanlig at innsiden av båtene kun var påført gelcoat med rulle, der av den grove innvendige finishen. Jeg hadde en eldre Rana 16, produsert av nettopp Rana, som så like grov og uferdig ut innvendig. Og den ble i mitt eie oppgradert og malt med vanlig Drygolin oljemaling, helt normalt Når det gjelder trådstarters spørsmål; hvor lang er båten? Bredde? Kan det se ut som det befinner seg et lite skilt et eller annet sted innvendig (stort sett akter), som gjerne er overmalt? I så fall går det an å forsiktig løsne dette og bruke skrape eller malingsfjerner til å fjerne malinga. Er du heldig finner du både merke båt, maks motorstørrelse og hvor mye vekt båten er beregnet for. Var gjerne ikke alle som merket båtene sine på 70- og 80-tallet, men flere la likevel til et lite skilt med kort info. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.August.2022 Del på Facebook Svart 10.August.2022 Matbåt skrev On 17.7.2022 at 21.21: Jeg lure på om noen vet hva slags båt dette er? Det er en eldre glassfiber båt. Hei og velkommen til Forumet ser først nå at dette er din første tråd. Beklager stærkt at ditt første svar på tråden din ble som det ble.. Anbefaler deg å bare overse det og stå på videre. Det er trolig en svært umoden person som skrev det og det er heldigvis få som har den stilen her inne. Jeg har vært interessert i skrog i mange år og har et lite arkiv, men ingen er helt like den du har bilde av. Om du deler lengde og bredde så blir det lettere 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Matbåt Svart 11.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2022 Dansken1959 skrev for 20 timer siden: Hjemmestøpt skrap av en fersksvanns fiskebåt Jeg er enig i at det er en gammel fiskebåt som ikke er ment for sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Matbåt Svart 11.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2022 Hakkannen skrev for 19 timer siden: Før innerliner ble standarden var det ikke uvanlig at innsiden av båtene kun var påført gelcoat med rulle, der av den grove innvendige finishen. Jeg hadde en eldre Rana 16, produsert av nettopp Rana, som så like grov og uferdig ut innvendig. Og den ble i mitt eie oppgradert og malt med vanlig Drygolin oljemaling, helt normalt Når det gjelder trådstarters spørsmål; hvor lang er båten? Bredde? Kan det se ut som det befinner seg et lite skilt et eller annet sted innvendig (stort sett akter), som gjerne er overmalt? I så fall går det an å forsiktig løsne dette og bruke skrape eller malingsfjerner til å fjerne malinga. Er du heldig finner du både merke båt, maks motorstørrelse og hvor mye vekt båten er beregnet for. Var gjerne ikke alle som merket båtene sine på 70- og 80-tallet, men flere la likevel til et lite skilt med kort info. Hei, båten er ca 11 fot. Jeg kan ikke se noen tegn til at det er et skilt som er malt over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.