Jump to content

Hvor kjøpe Schuko til CEE i Strømstad?

Popeye70

Recommended Posts

Ms Fortuna skrev 1 minutt siden:

Seasea ligger jo på kaia der, de har endel overganger

Ah, det hadde jeg helt glemt i panikken fra resten av familien. ? «Hva?? Får vi ikke ladet på tre uker?!?!»

Takk for tipset!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Dersom overgangen er for å koble seg til strøm i en svensk gjestehavn er en slik overgang unødvendig. I alle de havnene vi har vært i nå i sommer er det kun CEE uttak.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 2 minutter siden:

Dersom overgangen er for å koble seg til strøm i en svensk gjestehavn er en slik overgang unødvendig. I alle de havnene vi har vært i nå i sommer er det kun CEE uttak.

Det er i første omgang for bruk i Sverige, ja. Strømstad, Koster (Ekenäs eller Kyrkosund) og Fjällbacka er de åpenbare kandidatene mellom uthavner. Men vi trenger overgangen uansett. Vår overgang ligger på havets bunn…

Jeg har 2 slike overganger og du kunne fått den ene men vi ligger litt nord for Gøteborg 

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 2 minutter siden:

Jeg har 2 slike overganger og du kunne fått den ene men vi ligger litt nord for Gøteborg 

Takk for tilbudet, men det blir litt langt å reise for å hente en overgang. Satser på at vi finner plass i Strømstad i morgen så vi får handlet båtutstyr og litt folkøl.

kjeros skrev 5 minutter siden:

Hvis ikke du finner hos SeaSea i sentrum, kan det hende jeg har en liggende til overs. Jeg ligger på Strömstad Marina fram til tirsdag. Ta evt. kontakt, så skal jeg sjekke på «lageret». 

Takk for tilbudet! Jeg hører fra meg hvis SeaSea svikter. :thumbsup:

For de som har bidratt: Jeg ser jeg har lagt ut bilde av en overgang som går «feil vei». Det jeg trenger er en overgang fra Schuko hun til CEE han. Vi har Schuko han i båten (fastmontert ledning), altså det @Hulda kaller «husmorkontakt».

Redigert av Popeye70 (see edit history)

Hvis du bryter deg inn i Hulda, så henger det en der. Har laget meg alle varianter over temaet, fra og med 440 V og nedover.

Hvis du tar den gratis'e matebussen opp til Eurocash, så ligger Bravida rett på nedsiden i Oslovegen. Der får du alt du trenger for, i hvert fall, å mekke sammen din egen overgang.

Redigert av Hulda (see edit history)

Da løser det seg! @willmasta har sjekket på SeaSea, og de har det vi trenger. De har både overganger (forgrener med minst én korrekt utgang) og løse kontakter så jeg eventuelt kan mekke selv. Da gjenstår det bare å få seg en plass i ytre gjestehavn når vi kommer fram. Sliter med litt dårlig kjøling, så vi tar det rolig sørover. :thumbsup:

Popeye70 skrev 1 time siden:

Da løser det seg! @willmasta har sjekket på SeaSea, og de har det vi trenger. De har både overganger (forgrener med minst én korrekt utgang) og løse kontakter så jeg eventuelt kan mekke selv. Da gjenstår det bare å få seg en plass i ytre gjestehavn når vi kommer fram. Sliter med litt dårlig kjøling, så vi tar det rolig sørover. :thumbsup:

Er det fullt, så har jeg tom bås på Nötholmen i Strømstad. 4,5m bred?? Bare å sende meg melding!

(Men strømuttaket har jeg låst da...)

Redigert av larshans1 (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...