Popeye70 Startet 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2022 Som emnet sier - hvor får jeg kjøpt en overgang fra Schuko til CEE i Strømstad? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ms Fortuna Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Seasea ligger jo på kaia der, de har endel overganger Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Ms Fortuna skrev 1 minutt siden: Seasea ligger jo på kaia der, de har endel overganger Ah, det hadde jeg helt glemt i panikken fra resten av familien. ? «Hva?? Får vi ikke ladet på tre uker?!?!» Takk for tipset! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Dersom overgangen er for å koble seg til strøm i en svensk gjestehavn er en slik overgang unødvendig. I alle de havnene vi har vært i nå i sommer er det kun CEE uttak. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Lars H. skrev 2 minutter siden: Dersom overgangen er for å koble seg til strøm i en svensk gjestehavn er en slik overgang unødvendig. I alle de havnene vi har vært i nå i sommer er det kun CEE uttak. Det er i første omgang for bruk i Sverige, ja. Strømstad, Koster (Ekenäs eller Kyrkosund) og Fjällbacka er de åpenbare kandidatene mellom uthavner. Men vi trenger overgangen uansett. Vår overgang ligger på havets bunn… Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 (redigert) Jeg har 2 slike overganger og du kunne fått den ene men vi ligger litt nord for Gøteborg Redigert 17.Juli.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Lars H. skrev 2 minutter siden: Jeg har 2 slike overganger og du kunne fått den ene men vi ligger litt nord for Gøteborg Takk for tilbudet, men det blir litt langt å reise for å hente en overgang. Satser på at vi finner plass i Strømstad i morgen så vi får handlet båtutstyr og litt folkøl. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
kjeros Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Hvis ikke du finner hos SeaSea i sentrum, kan det hende jeg har en liggende til overs. Jeg ligger på Strömstad Marina fram til tirsdag. Ta evt. kontakt, så skal jeg sjekke på «lageret». Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Popeye70 Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 kjeros skrev 5 minutter siden: Hvis ikke du finner hos SeaSea i sentrum, kan det hende jeg har en liggende til overs. Jeg ligger på Strömstad Marina fram til tirsdag. Ta evt. kontakt, så skal jeg sjekke på «lageret». Takk for tilbudet! Jeg hører fra meg hvis SeaSea svikter. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Smyg1 Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Jeg glemte min CEE til Chuko på kyrkosund, så måtte innom seasea i Strømstad på lørdag. Fikk tak i, men hylla var nesten tom for overganger. Alle steder vi har vært innom er det CEE på stolpene Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 (redigert) Det eneste stedet jeg vet om som konsekvent kjører husmorkontakt på 220 V er Hönö-Klova. Resten av havnene er CEE. I tillegg til SeaSea har Axelsson Marin og Strömstad Marina en god del rekvisita. Redigert 18.Juli.2022 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Er i området og har en du kan låne i ferien om det kniper. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 (redigert) For de som har bidratt: Jeg ser jeg har lagt ut bilde av en overgang som går «feil vei». Det jeg trenger er en overgang fra Schuko hun til CEE han. Vi har Schuko han i båten (fastmontert ledning), altså det @Hulda kaller «husmorkontakt». Redigert 18.Juli.2022 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Hadde en mistanke om det, da MÅ du få tak i overgang. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 (redigert) Hvis du bryter deg inn i Hulda, så henger det en der. Har laget meg alle varianter over temaet, fra og med 440 V og nedover. Hvis du tar den gratis'e matebussen opp til Eurocash, så ligger Bravida rett på nedsiden i Oslovegen. Der får du alt du trenger for, i hvert fall, å mekke sammen din egen overgang. Redigert 18.Juli.2022 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Da løser det seg! @willmasta har sjekket på SeaSea, og de har det vi trenger. De har både overganger (forgrener med minst én korrekt utgang) og løse kontakter så jeg eventuelt kan mekke selv. Da gjenstår det bare å få seg en plass i ytre gjestehavn når vi kommer fram. Sliter med litt dårlig kjøling, så vi tar det rolig sørover. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars Hansen Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 (redigert) Popeye70 skrev 1 time siden: Da løser det seg! @willmasta har sjekket på SeaSea, og de har det vi trenger. De har både overganger (forgrener med minst én korrekt utgang) og løse kontakter så jeg eventuelt kan mekke selv. Da gjenstår det bare å få seg en plass i ytre gjestehavn når vi kommer fram. Sliter med litt dårlig kjøling, så vi tar det rolig sørover. Er det fullt, så har jeg tom bås på Nötholmen i Strømstad. 4,5m bred?? Bare å sende meg melding! (Men strømuttaket har jeg låst da...) Redigert 18.Juli.2022 av larshans1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.