Sinten Startet 27.November.2005 Link til dette innlegget Startet 27.November.2005 Hei Eg er den lykkelige eiger av ein 9,9 suzuki frå 1990 (når den starter). Går det ann å få tak i startmotor til denne motoren? eller er den for gammel? Kor mykje vil dette koste og kor kan eg få tak i deler til dette? Takk for alle gode svar på forhand. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
MS Victoria Svart 27.November.2005 Link til dette innlegget Svart 27.November.2005 Nok mulig men blir veldig dyrt. Selg motoren og kjøp ny med el.start. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 27.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2005 (redigert) Kor dyrt er dyrt? Redigert 27.November.2005 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
MS Victoria Svart 27.November.2005 Link til dette innlegget Svart 27.November.2005 Svært få 9,9 hk motorer selges med el.start. Som ny motor må du nok regne med et tillegg på ca 4 lapper. Som tilleggsutstyr til eldre motor tipper jeg omtrent dobbel pris, ca 6-8 lapper. Uforsvarlig når ny motor koster ca det dobbelte av dette. Dersom du selger motoren din, legger til det beløpet du må legge inn for å få el.start, kan du i alle fall kjøpe en pent brukt 10-15 hk med el. start, ja nesten ny tenker jeg. Det er jo snart jul så hva med å foreslå dette for julenissen ? Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 28.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2005 Takk for tipset, men eg er ikkje akkurat yndlingen til nissen Men går det ikkje ann å kjøpe startmotor som ikkje er spesiallagd(lagt av suzuki)? Eller er dette like dyrt? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
index Svart 28.November.2005 Link til dette innlegget Svart 28.November.2005 Hvis det er så at motoren er tungstartet fra før så ville jeg ha begynt med å gjøre noe med det som forårsaker dette først. Startmotorer til såpass små motorer er ikke noe videre kraftige, så det spørs om den blir noe særlig lettere å starte av den grunn. Og du risikerer jo å slite ut starteren før tiden med en motor som ikke vil.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sinten Svart 28.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2005 Du er ikkje så dum du Men kva trur du kan vere årsaken til at den er så tung startet? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Sinten Svart 28.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2005 Forresten er det nokon som veit om det går ann å "trimme" denne motoren? Er det ikkje opprineleg ein 16 hestar med sperre på? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.