Jump to content

Startmotor til Suzuki 9,9hk?

Sinten

Recommended Posts

Hei

Eg er den lykkelige eiger av ein 9,9 suzuki frå 1990 (når den starter). Går det ann å få tak i startmotor til denne motoren? eller er den for gammel? Kor mykje vil dette koste og kor kan eg få tak i deler til dette?

Takk for alle gode svar på forhand. :sailing:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Svært få 9,9 hk motorer selges med el.start. Som ny motor må du nok regne med et tillegg på ca 4 lapper. Som tilleggsutstyr til eldre motor tipper jeg omtrent dobbel pris, ca 6-8 lapper. Uforsvarlig når ny motor koster ca det dobbelte av dette. Dersom du selger motoren din, legger til det beløpet du må legge inn for å få el.start, kan du i alle fall kjøpe en pent brukt 10-15 hk med el. start, ja nesten ny tenker jeg. Det er jo snart jul så hva med å foreslå dette for julenissen ?

Hvis det er så at motoren er tungstartet fra før så ville jeg ha begynt med å gjøre noe med det som forårsaker dette først. Startmotorer til såpass små motorer er ikke noe videre kraftige, så det spørs om den blir noe særlig lettere å starte av den grunn. Og du risikerer jo å slite ut starteren før tiden med en motor som ikke vil....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...