mrtiger Startet 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2022 Har noen sorte hummerteiner som jeg kjøpte for noen år siden. Disse har flukthull med riktig diameter(80mm) i hvert kammer, det er 2. Men åpningen er på toppen og jeg har bommulstråd på krokene slik at de løser seg opp. i dag ser jeg at teigene som blir solgt i dag har åpningene er på sidene, vil det si at mine teiger med åpning på toppen ikke er lovlige mer? Link to post
hanto1 Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Sjekk fiskeridirektoratet sine sider, mener det var ok med bomullstråd på krokene i fjor. Link to post
mrtiger Svart 18.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Har sett der, men står egentlig ikke noe om lokk på toppen, bare på sidene.. Link to post
Ruby Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Hvis du har bomullstråd på krokene som holder tømmeåpningene så er det godkjent fortsatt. Nytt er det at alle teiner og vak/blåser kal være merket med navn etc på bruker. Link to post
Ask Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Ruby skrev 46 minutter siden: Hvis du har bomullstråd på krokene som holder tømmeåpningene så er det godkjent fortsatt. Nytt er det at alle teiner og vak/blåser kal være merket med navn etc på bruker. Tja. Det er neppe tilstrekkeleg dersom teina er slik at loket ikkje opnar seg når rotnetråden ryk. Då er alternativet å skjera eit L-forma snitt i sida på teina, og sy att holet med rotnetråd. Som Hanto1 skriv, sjekk direktoratet si nettsida. Den er informativ, men ofte er det betre å søka via Google, enn i søkefeltet på heimesida til Fdir. Link to post
Ruby Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Ja enig. Jeg tenkte på noen av mine teiner der begge endeveggene åpnes når bomullstråden ryker. Har også andre teiner der jeg har klippet hull og sydd igjen med bomullstrås slik du beskriver. Kjapt og enkelt det ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn